onsdag 12 juni 2013

Olivträd & Sommarblommor...


Trädgårdshandeln rear ut alla sommarblommor till halva priset nu och eftersom jag inte köpt några ännu så begav jag mig dit med barnen... och
när jag kom dit så
 kunde jag ju inte låta bli när
stora röda lappar skriker "50% på alla olivträd",
Så två stycken olivträd fick följa med hem tillsammans med ett gäng blommor...


Olivträd är svåra, tycker jag!
Så denna gången skall trän'a vårdas ömt...
Jag ska absolut inte av lathet låta dom stå ute över vintern
In i garaget kanske, där har vi värme på vintern...
Ja vi får ju se hur det går...


Idag är det jobb...
Himlen är grå och kroppen känns så där härligt mör efter gårdagens jogg tur...
Imorgon är det skolavslutning..
och sen ett lång härligt sommarlov

Må så gott
Kram




26 kommentarer :

  1. Vilket kap med halva priset. Jag vill också ha olivträd, de är så fina. Kram.

    SvaraRadera
  2. Superfint med olivträden i korgarna!! Verkligen medelhavskänsla:))
    Här har vi också skolavslutning imorgon.
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. rear de ut sommarblommorna redan, jag fick ett sms från Åhléns att nu börjar sommar rean, det känns ju lite så där första semester veckan har inte börjat ännu och då ska snart höst kläderna in, lite tidigt att rea ut sommarkläder redan.
    Hoppas du får en bra dag jag ska snart åka och jobba 12:30-16:30 så inte så lång tid men jag kör ju bara 50% just nu så
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jag ska också införskaffa lite fler blommor på rean. Dags att slänga penseerna.
    Jag har jobbat i fotkliniken på förmiddagen. Nu ska jag ut i solen.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. fint... måste genast kolla om de har några billiga olivträd nära mej!

    SvaraRadera
  6. Vilka fynd, förstår att du är nöjd. Tycker oxå att olivträd är supersvåra att sköta. Lyckades ta dö på ett i vinter som jag fått i present o det känns sådär......hoppas du får njuta av solen efter dagens jobb. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Olivträd är så fina, bilden är jättefin! Skoj att fynda blommor så :).

    Den där möra känslan i kroppen är ju bara så skön, jag börjar känna lite så i benen nu. Det blev en morgonrunda idag också, håller med dig om att det är så skönt att börja dagen så, då har man det ju liksom gjort. Jag hann dessvärre inte med någon styrka imorse så jag tror det får lite lite kettlebell när kidsen somnat :).

    Härligt med skolavslutning, det har vi också imorgon :). Tyvärr lovar de regn här.

    Önskar er en riktigt bra skolavslutningsdag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Håller med, olivträd är sååå fina, men svåra! Här brukar det bli nya varje år...

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Åh det är så vackert med olivträd, lycka till med dina träd:)

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  10. Nu hinner du ju bli vän med olivträden och planera inför vintern i god tid.
    Nu regnar det banne mig. Vi har varit nere i garaget, (garage förresten, det är en stor HALL!!!) som vi hyr fr o m igår. Där ska J ha sina saker. Där står nu båttrailern och den lilla bilen och det finns ändå gott om plats. Helt nybyggt, dyrt som skam, fint som snus och äntligen ett ställe för meckande med bilar som han gnällt så om sen vi flyttade hit. Nu är han nöjd, må du tro. Alla vill vi ju ha "a place of our own..." jag har ju kontoret jag...betydligt närmare och hemtrevligare.
    Borde göra nåt, kanske cykla lite, men spar mig till gympan på bryggan...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Jag måste ta å fixa ett olivträd med, hoppas det reas även hos oss.
    Ha en fin skolavslutning.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Kul att kunna fynda växter, de är ju så dyra annars. Lycka till med olivträden. Mitt ena är över tio år gammalt.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Det är ju så fint med olivträd!! Perfekt att kunna fynda så hos trädgårdshandlarna så här en bit i juni. Jag har ett som klarade vinter och det förvånar mig då det stod nere i pannrummet där vi inte har någon värme på, men det blir ju ändå inte så kallt då det är inne i huset och inte en droppe vatten på hela vintern fick det, men det verkar ju vara ett sätt som funkar för att de ska överleva :) Kan ju haft tur också ;)

    Härligt med stundande sommarlov för barnen!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  14. Jag har svårt att ta hand om blommor generellt! Så fina dina olivträd blev. Jag har också ett. Just nu vårdar jag det ömt. Jag har gett mig tusan på att ta hand om alla de där fina blommorna som strålar på vår terrass.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Jag har inte heller hunnit köpa sommarblommor till lådorna än! Ändå har jag en kompis som har en handelsträdgård, hoppas de finns lite blommor kvar och får nog ta mig en tripp ut imorgon eller fredag. Olivträd är ju så fina, jag har massor av små oliver på mitt, hoppas det blir något av dom:)
    Ha det så fint.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  16. Oj, olivträd, så häftigt! Det blir spännande att "se" de växa, du får lov att uppdatera oss:)

    Och tusen tack för dina fina ord hos mig, jag blev så himla glad!

    Önskar dig och de dina ett underbart sommarlov! "Sommarlov"...bara ordet skapar en ljuvlig känsla, verkligen!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Ohh det är ju så fint och sicket paradis och gå där och frossa. Ja visstvar dwt fina tunikor :)

    SvaraRadera
  18. Jag hade velat ha ett olivträd i år =) Måste jag skaffa mig.
    Tycker dom är jättefina. Kram fina och ha en toppen dag <3

    SvaraRadera
  19. Vill också fynda olivträd :) kram Diana

    SvaraRadera
  20. Åhh vilken vacker bild...
    Jag vill verkligen också ha ett olivträd :) Jag har sneglat på dom men tycker att dom är liiite dyra och eftersom jag inte vet riktigt om jag kan sköta ett så känns det lite osäkert... Men om dom rear ut dom :))
    Va mysigt med skolavslutning :)
    Emil slutade redan förra veckan men lillkillen har imorgon!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  21. Olivträd är så där exotiska och härliga, och jag har så svårt att bestämma mig för om jag skall ha ett själv!

    Idag öser regnet ner, och det är skolavslutning, jippie... Men något som är roligt är min och Hannahs egna tjejdag - vi skall in till stan och köpa atteraljer till hennes discoparty som hon skall ha i morgon. Det blev flyttat från lördag till fredag och oooups vad dåligt jag har planerat detta! Men det blir nog bra. På lördag åker vi och köper ny cykel till henne, för på söndag kommer delar av storfamiljen och hälsar på för att fira hennes 8-årsdag.

    Ha en härlig dag i regnet, kan tänka mig att du jublar! Kram!

    SvaraRadera
  22. Olivträd är inte svåra bara de inte står för varmt på vintern och det är ingen brådska att ta in dem på hösten,
    de tål någon minusgrad och sedan är det perfekt med 10 gr och lite vatten någon gång.
    Toppa den lite nu när den växer fort för då blir den mycket finare!
    Ha en bra dag och hoppas det inte regnar för mycket på dig!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  23. Åhhhhh, jag har ju heller inga blommor lyckats köpa än så kanske borde ta mig en vända på stan någon dag nu då.
    Röda prislappar är mer än uppskattat ;)
    Ja du, vi får se hur mitt stackars träd ska klara vintern, tror det får bo i källaren.

    Tiden bara rusar just nu så hopplöst att hinna läsa bloggar ibland.
    Men hoppas ni får en skön Torsdag med uppehåll för skolavslutningen.
    Kramar

    SvaraRadera
  24. Jag har köpt ett olivträd... Fast jag visste nog inte vad jag gav mig in på. Hoppas den överlever sommaren i alla fall höhö! Fina är dom i alla fall.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  25. Wihooo jag bara ääälskar olivträd! Så fina och läckra:-) Ha en go midsommar vännen <3 Kramis

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)