torsdag 27 juni 2013

Frisk morgonluft...

Idag har vi frossat i jordgubbar till frukostmüslin...
Sååå gott det är..

men innan frukosten idag blev det träning på altanen....
Då det fortfarande är tidiga mornar här hemma så var det bara att starta dagen ute 
med härlig frisk morgonluft.
 Wiggo kan sova vidare utan en massa oväsen och lille Noah kan rulta omkring ute, peka och hojta efter fåglar eller ge en en och annan klapp på ryggen eller köra med sina bilar över benen på en...
så ut med 
kettlebell, hantlar och på med bästa träningsappen Nike Training Club
Idag blev det armar och mage...


Jag kan komma in i en träningsstress om jag INTE får träna... 
eller ja komma ut och få röra på mig i alla fall, det kan vara en promenad, några mil på cykeln, eller med vikterna hemma
så mitt mål är att träna minst tre gånger i veckan, just nu är det ett rimligt mål för mig med jobb, familj och andra aktiviteter och all träning utöver det ser jag som en bonus...

Tränar du??

Ha en skön torsdag, 
vi ska hem till svägerska och barnen på fika och frossa i mer jordgubbar...


19 kommentarer :

  1. Hej va duktig du är!
    Jag är världens lataste o har just gått upp 2 kilo på nån dag. Nej usch o fy.
    Blir mycket fika nu på semestern.
    Dags att bli bättre o inspireras av dig som har 2 små. Jag som har 1 bara :)

    Har iaf börjat gå mera o denna vecka ätit bättre o inte fikat.
    Sen har jag gått med i den där knä-böj-utmaningen så 110 st står på schemat idag.
    Ja de är ju nåt iaf.

    Ha en skön dag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Jag håller mig i form. Raska promenader varje dag och så lite träning på pilatesbollen efter det. Helst ska jag få till några pass på,crosstrainern också men vi har ju varit så mycket sjuka i vår så det har jag tyvärr fått hoppa över ett tag.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag gillar verkligen att träna utomhus.
    Jag kör med raska promenader, löpning och styrketräning hemma.

    Mitt mål är också 3 ggr/vecka, fast raska promenader helst varje dag.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. När man väl kommit igång med träning känns det svårt att inte få röra på sig vid förkylning eller skada. Kram.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig start på dagen! Känner igen den där träningsstressen, när jag inte får träna så liksom kryper det i kroppen på mig. Mot slutet nu har det dock inte blivit så mycket styrka för min del utan mest löpning och så ett kettlebellpass i veckan.

    Jordgubbar är ju bara så gott, måste köpa hem till frukosten imorgon :-).

    Hoppas din dag är riktigt bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. Ohh mums med jordgubbar =D, ja nu visar inte västkusten sin bästa sida alla dagar, men vi får njuta ändå =D

    SvaraRadera
  7. Så gott med jordgubbar!

    Jag springer på löpbandet 3 ggr i veckan och har märkt att det räcker för att hålla den vikt jag önskar. Sen skulle jag väl egentligen vilja köra styrka för att bli mer fit men jag är glad att jag har hittat löpningen som jag gillar då jag aldrig har tränat tidigare förutom när jag höll på med hästarna.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. härlig bild ... jordgubbar är oermotståndliga för stora och små : )

    SvaraRadera
  9. Sååå gott med jordgubbar! Det passar till så mycket. Jag tycker du är superduktig som får till tre träningspass per vecka, oavsett om det är promenad eller annat. Jag bara väntar och hoppas på att jag snart skall också skall få den rätta motivationen och dra igång med tränande. Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig start på dagen med träning och sen jordgubbar till frukost!!

    Hoppas dagen fortsatte bra :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Såå trött jag blir på mig själv att jag blivit en sådan soffpotatis. Från att ha rört på mig varje dag till zero, nothing, ingenting, nope får allt bli ändring på detta slapparliv. Här är en till som frossar i jordgubbar, minst 1l om dagen, bäst att passa på. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Duktig du är, jag försöker 3 ggr i veckan kram Diana

    SvaraRadera
  13. Jag äter mera jordgubbar än tränar just nu! Pollenallergi och en förkylning på gång tar på krafterna, så irriterande för jag
    brukar gå 1 mil om dagen! Den här årstiden brukar det bli lite småjoggande också, så nu får 1 juli bli en startpunkt för att komma i gång igen! Både kropp och själ kräver aktivitet för att må bra!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  14. Så duktig du är! :) Det har inte blivit mycket träning här den senaste tiden, men jag hoppas det blir mer tid över när mannen också har semester.

    Mums med jordgubbar! Ha en fin kväll!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  15. Du är redig, du. Den är bra, den appen. Visst får man träningsabstinens. Hoppas på någorlunda väder imorgon för träning på bryggan. Fick stickor i händerna sist, och jag får ta med nåt att ligga på...
    Måste ha mina promenader annars blir jag grinig... och jag längtar tills hösten då träningen är i full gång igen... och så det där med ridningen. Jäklars vilken träningsvärk jag har... i låren... ja ja...
    Invägning idag. -2,1 //woop woop// (drygt en månad).... med tanke på att jag enl dom redan har nått mitt mål... men jag fortsätter som vanligt, jag... hihi.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  16. Jag tränar, men alldeles för ofokuserat. Men jag känner att det är ändring på gång. Har liksom börjat lessna på att inte träna och då verkar det ju lättare att komma igång på riktigt. Det är ju så fantastiskt. Din melodi låter helt rätt. Så mycket som man på ett rimligt sätt kan få in är bäst och passa på när det ändå passar så bra är ju prima.

    SvaraRadera
  17. Höhöhöh, tränar jag? Japp, jag får gå mycket längre till och från bussen inne i stan nu för tiden, eftersom de behagar renovera spår vid Domkyrkan! :-p

    Jordgubbar är bara såååå bäst. Godaste mellanmålet. :-)

    SvaraRadera
  18. Åhh låter som den absolut skönaste starten på dagen.
    Börjar krypa lite i mig nu när jag lagt styrketräningen åt sidan. Men känns helt idiotiskt nu när man inte får något stöd av bålen, och lär väl bara lyckas dra på mig någon skada.
    Men Promenader och cykel blir det ju iallafall =)
    Nu har jag äntligen hunnit läsa ikapp. Låter som ni haft en riktigt skön midsommar.
    Och den där efterrätten, shit, den måste göras.....tur jag behöver kolhydratladda ;)

    Ha nu en riktigt mysig Fredag och trevlig helg finfina du, kramar

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Här ramla jag in nu i kväll, fin blogg. Jag tränar PW må-fred på mitt löpband innan barnen ska till skolan. Det är ända gången som det passar och så är det en bra start på dagen fast jag egentligen hellre skulle vilja sova lite längre. SEdan jobbar jag på att komma iväg till ett gym för att träna upp min "core" styrka som inte fått sitt på många år nu när barnen varit små och ingen eller väldigt liten extra tid finns. Dessutom där jag bor är det långt bort till något så det har inte varit så lätt. Men nu så snart blir det av.
    Tjingeling!
    Anette

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)