tisdag 18 juni 2013

Göra lite mer sommarfint...

Igår kväll fick jag hjälp av Wiggo att ordna upp lite mer på altanen...
Vi rotade fram rostiga burkar, vattnade och flyttade växter, konstaterade att vi snart kanske kan få smaka av den första tomaten...
(Plantan är köpt men det är ett under att det visar sig tomater i vilket fall)


Och här då???
Jo vi tog fram hammaren och gick lös på möbler som blivit förstörda av väder och vind...


Vi fixade även till sommarblommorna i den stora baljan igår, (host host ja dom har stått fint i sina plastkrukor i papplådan) det var suck och stön när vi stack iväg för att inhandla blommorna i förra veckan men sen igår när man fick "vara chef" över vattenslangen då var det absolut inga problem med att hjälpa till...


Ha en fin tisdag

25 kommentarer :

  1. Ser verkligen fint ut!
    Det där med blommor i plastkrukor i papplådan känns igen.. har några jag borde ta reda på ;)
    Ha de så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Ser superfint ut!!
    Kul att gå loss med hammaren lite;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Oj en tomat redan det var bra jobbat - jag köpte mina plantor för bara några dagar sen så jag får nog vänta ett bra tag till ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Ojdå...så hammaren kom till användning..bra att ha grej, den där..men fint du gjort!

    SvaraRadera
  5. kul att fixa iordning ute... speciellt om man kan göra det tillsammans Fint blev det!

    SvaraRadera
  6. Så fint ni gjort iordning, kul att fixa och speciellt när man gör det tillsammans :)

    Jag har läst alla Viveca Sten tidigare böcker och gillar dem, ganska lika Mari Jungstedt och Camilla Läckbergs böcker med samma huvudpersoner så läs dem i rätt ordning så alla historier om huvudpersonerna blir liv blir kronologisk!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  7. Oj va jag hade mycket att läsa i fatt. Gillar INTE när jag inte har tid över... älskar ju det här med blogglivet ;)

    Så fint ni gjort! Ser riktigt ombonat ut :) Som ett extra rum.
    Kul när ni hjälpts åt också.

    Nä? Va trist att det inte fanns så mycket i Ullared. Jag som vill åka dit snart. Väntar nog till hösten istället. När det behövs mer barnkläder :) Ska nämligen kika in på PompDeLux 40% rea nu, så nu får de snart mer sommarkläder hoppas jag ;)

    På midsommar ska vi till en lada :P Det ska vara ett firande med ca. 150 pers. Så betalar man för maten, klär stång och leker med barnen tills snapsen ska fram. Men innan den åker fram, så ska vi åka hem till familjen som vi ska dit med :) Grilla och smutta vin ungefär.
    Det är ju en del att fixa när man har midsommarfesten. Men det är ju kul också :) Duka, pynta och hitta på lekar.

    Ha en mysig kväll, eller ja den är ju snart slut.. SOV GOTT ♥
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Kul att vara ute och fixa tillsammans:)

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Åå vad du har fixat! Jag måste också få iordning altanen för sommaren!

    Kul att du provade receptet!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. vart superfint verkligen =D

    SvaraRadera
  11. Vad jättefint det blev! Kram Helen

    SvaraRadera
  12. Vad skönt att fixa till och fint blev det.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  13. Ja fast den första tapeten fastnade jag för ganska direkt, gillar att den är diskret och ändå inte på samma gång, härligt med lite rörelse i den, kommer nog göra köket lite roligare minsann =D

    ja visst var tunikan fin =D
    kramar, ha en bra dag

    SvaraRadera
  14. Men oj så mysigt du gör =) Där skulle man ju vilja sitta och mysa.
    Hoppas du mår fint. Kramen <3

    SvaraRadera
  15. Åh va fint ni gör hemma du o Wiggo :)
    Äntligen sommar o sommarlov och massvis som man vill göra :)
    Jag ska visa bilder på växthuset nån dag men det är inte alls stort utan ganska litet men man får göra det bästa av det man har, eller hur :)
    Hoppas ni njuter av varje dag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Så fint med rostiga brukar och zinkkrukor till blommor! :) Kram

    SvaraRadera
  17. Va fint ni gjort :-) Alltid mysigt att få hjälp av våra små hjälpredor.
    Tack för ditt inlägg. Hemma hos oss går det till som så... jag går alltid på barnens avslutningar och sommarfester. Mannen min går allt som oftast. Det kan hända att han inte kommer loss på grund av jobbet men det är som det är. Min mor och far och min svärmor och svärfar blir alltid bjudna men mamma och pappa kan aldrig komma ifrån på jobbet. Och som sagt det kommer fler avslutningar. Svärmor brukar alltid komma för hon tycker det är så mysigt. Även vänner till mig, vi kallar dom M + J får en "inbjudan". Dom har inga egna barn och kommer heller aldrig att få och dom har en nära och kär relation till våra barn. På Wilmas avslutning kom J (M jobbade). Jag fick höra att det var konstigt att han var med och jag förstår faktiskt inte varför. Han är en kär vän till familjen och han avgudar marken våra barn går på och vill finnas där för dom och glädjas med dom. Jag blev så klart irriterad över åsikten. Det är väl ändå upp till mig vem jag "bjuder in".
    Sen får man ju se det som så att ibland finns inte plats för många att komma på avslutningar och ibland kan inte folk och då kanske man står där själv men så är det ju ibland.
    Kram Kram :-)

    SvaraRadera
  18. Det är roligt att gå bärsärkargång, haha!! Jag måste komma ner och titta hur ni har det, får jag det?

    Idag fyller min älskade onge 8 år, herregud vad tiden går fort! Hon tycker INTE om att hjälpa till i trädgården eller på altanen. Vet inte riktigt, hon begär massa pengar för varje liten grej hon gör..."vaddå, förtjänar jag inte pengar till en ajfån eller?"...;-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  19. Haha, kul att få gå bäsärkargång =)
    Så fint det blev med blommorna.

    Nä du, var bara J och hunden som badade. Jag svalkades av sjöns vind ;)
    Men blev en mysig utflykt. Och lagom långt för Stella att sitta still där bak kändes det som.

    Låter som ni har en mysig midsommar framför er med.
    Hoppas nu solen skiner över er och ha en riktigt härlig midsommar om jag inte hinner in hit mer innan, kramar

    SvaraRadera
  20. Bäsärkargång *ler* härligt! Kan ju lätt bli en kaos efteråt...men inte då, fint blev det!

    kram kram Malin
    Hade varit roligt om du kom till varberg på blogg-picknick 6/7 :)

    SvaraRadera
  21. Härligt att få fixa och dona.:-) Kram

    SvaraRadera
  22. Så fint ni har gjort! Kul när barnen tycker det är kul att hjälpa till. Kram Camilla

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)