söndag 9 juni 2013

Altanpiff...

Soliga söndag!

Jag satt klistrad framför bröllopscermonin igår... tårögd!
Vilken vacker klänning Prinsessan Madeleine hade igår, först tyckte jag att den bara var söt men den växte i mina ögon och blev vackrare och vackrare...
Underbart!

Söndag och dagen har börjat med en alldeles för jobbig intervall i skogen, gick inte alls bra... ja så är det ibland, kroppen och knoppen var på olika håll...

Vi ska strax åka ner till havet och ha lite picknick... Badkläder medtages ej -burr så kallt! 
men först tänkte jag visa senaste målarprojektet..

Här är han - till slut kom han hem...
(Ja ni som följer mig på insta såg ju att jag hade glömt honom i kassan på Ikea)

En enkel furuhylla som jag målade i matt svartfärg...

Nya kuddar från HM

(tack Suss för din inspiration)

Nä nu måste jag åka...

Ha en härlig söndag!!!


20 kommentarer :

  1. Så snygg hyllan blev som svart!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Älskar att se enkla Ikea grejer som med lite förvandling blir så himla snygga!Blev superbra!
    kram helena

    SvaraRadera
  3. Den var jätte fin hyllan.
    Skönt med picknick men som sagt inget badväder idag, här är det med kallt efter åskan och regnet som kom i morse.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. De blev jättefint med lite färg på den, tänk att de gör sån skillnad..:-)

    Må så gott
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Tänk så fin den blev när den kom på plats.
    Nu är man så där lagom avlagd från träningen, får redan flås när man går ut med hunden,,, näe nu överdriver jag väl kanske... men känner mig så lat och otränad,,,
    Visst är det lite kyligt. Gick en liten prommis nu i tenniströja och det var minsann i minsta laget. Skulle nog tagit en kofta också.. brrr. Hemma på altanerna är det faktiskt varmt, för att det blåser från "rätt håll", och nu tvättar jag och hänger och tar ner o tvättar o hänger...vore väl sjutton om jag inte skulle se botten på tvättkorgen snart, vi är ju bara två...
    Nu ska vi testa mjukglass, sån där hemmagjord. Har sparat mig för detta, ska du veta... en högtidsstund.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Ja jag får hålla mig till tåls med jobbet de sa att de skulle höra av sig antingen i slutet på denna vecka eller under nästa vecka, men har jag inte hört något innan fredag så får jag ringa och kolla hur det blev.
    Ikväll blir det lugnt här hemma. Jag ska snart fixa middag men sen händer inte mycket, jag börjar ju jobba nu så nu får man tänka om. Men så skönt att ha ett schema att gå på igen, har varit jobbigt att gå på timmar i 8 månader ca.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. å, så fint... svart&vitt precis som jag gillar!
    -Längtar tills jag själv har en altan att inreda. typ nästa år. Men drömma går ju!

    SvaraRadera
  8. Snyggelisnyggt!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram /maria

    SvaraRadera
  9. Jag fastnade också framför bröllopet igår och kan bara hålla med. Så fina de var! Kul att se, det är ju inte ofta det händer här i Sverige. Snygg hylla! Kram Nina

    SvaraRadera
  10. Här är ännu en som satt klistrad framför tv:n, så vackert!!

    SvaraRadera
  11. Beundrar er som lyckas ha ett stilrent hem trots barn, här är det mest kaos mellan ljusglimtarna!

    SvaraRadera
  12. Älskar att man kan förändra en sak med lite färg. Furuhyllan är ju ganska trist men nu med svart färg, ursnygg o perfekt att ha på altanen. Satt själv klistrad framför TV:n för att spana in alla klänningar o frisyrer. Sååå vacker brudklänning o japp tårarna rann. Ha en bra start på veckan vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Hyllna blev verkligen kanonsnygg, vad duktig du är!

    Jag blir lite avundsjuk när jag läser att du kört intervaller ;), jag vill också träna hårt nu! Jag har en envis hosta som biter sig kvar, men kvällens powerwalk gick bra ås kanske börjar den ge med sig nu :). Ibland är det ju sådär med intervallerna, det går inte alls, men nästa gång kommer du flyga fram.

    Hoppas ni fick en härlig stund vid havet.

    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  14. Tjusigt, så fint det blev!

    Ja, det är knepigt det där när kroppen och knoppen inte är överens om vad som ska ske! Jobbigt såklart, men också häftigt på något vis, att bli påmind om hur viktigt det är att de lever i samklang.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  15. Fint det blev.Hoppas kroppen och du är överens idag :) kram Diana

    SvaraRadera
  16. Snyggt!!!!! Och visst är priser bra på de där hyllorna med ;) sådant gillas ännu mer av en sann smålänning som jag, haha.
    Ja, jag vet att jag snubblade lite på min klänning å det släpet var bara ca 1m. Hennes var väl 15m?? Sen är jag fjantig förtjust i lilla Estelle. Skiljer exakt två månader på henne och Stella (fast Stella är äldst så är lite sur för deras liknande namval :p) så kunde inte låta bli att imponeras av hur duktig hon var i kyrkan.

    Ja du, snacka om spam. Fast blev bara 3 kommentarer tror jag :p
    Ha nu en riktigt bra start på veckan. Kram

    SvaraRadera
  17. Snyggt! Matt svart är så effektfullt. Trist med intervallerna men som du säger vissa dagar är bara så. Kul att cyklingen utvecklas bra, och styrkan ja, den kommer...! Kram

    SvaraRadera
  18. Vad fin han blev, lille Albert! Fyller sin funktion mer än väl ju. Snyggt! Och du fick din målarlust stillad en stund kanske? ;-)

    Appropå målande, det går sakta framåt. Nu är andra strykningen gjord på de flesta fönster på framsidan. Vi skall försöka bli färdiga till helgen, då vi planerat att starta kortsidan. Men allt beror på vädrets makter och barnens humör! :-)

    På torsdag är det skolavslutning, då har jag tagit ledigt från jobbet, så ska jag och Hannah ha en riktigt mysig dag tillsammans. Åka in till stan och köpa saker till hennes discoparty som hon skall ha på lördag. Hon fyller ju hela 8 år den 19:e juni...;-)

    Armeringsjärn är en riktigt bra uppfinning, för det mesta. Vad läskigt det låter med stup!

    Kram och ha en underbar vecka i solen!

    SvaraRadera
  19. Jättesnyggt! Fina kuddar :-).

    Jag måste uppdatera mig ang bröllopet! Har inte haft tid att titta någoting. Men jag har ju sett bilder.

    Kram Malin

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)