torsdag 20 juni 2013

I bubblan av förberedelser...


Jag går omkring i en liten bubbla när det kommer till förberedelserna inför midsommar...
Att det kommer tolv vuxna och tolv barn hit imorgon det stressar inte upp mig...
Inte det minsta... allt löser sig och vi hjälps åt!
Jag fokuserar mig mer på dukning och annan dekoration, lekar, städning är ju lika bra att skjuta fram till midsommardagen och sen ber jag små böner då och då att vädergudarna ska ge oss sol imorgon för idag är det grått men varmt, 
det är ok att det är så imorgon med bara inget regn...


Solcellslampa från Ullared



Här dukas det upp till långbord imorgon...


Wiggo och jag har namnat alla glasen till barnen och piffat till med färglada sugrör och servetter...
Efterrätten står i frysen...
Första Foccacia bröden är bakade...
Pompoms skall göras...
Och...


Jag har unnat mig en sommarpresent....
Ett par Please Jeans...
Älskar dom....


Jag önskar er ALLA en riktig härlig Midsommar
och hoppas solen skiner på er...

KRAM!!!


20 kommentarer :

  1. Tittar in i all hast för att önska dig en härlig midsommarhelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gör! Jag hade blivit tokstressad av att ha så många gäster men du fixar det galant märker jag. Själva drar vi till Astrid Lindgrens värld.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du hinner njuta lite också själv. Det går säkert bra. Tuff lampa. Önskar dig en glad midsommar. Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Haha vilket härligt och givande samtal ;)

    Så fint med dina skira gardiner sådär!Och så kul att namna muggarna :) Och smart! Barn har ju sällan koll på sitt :P

    Låter bra att skjuta på städningen. Det är ju ganska onödigt att städa innan, när det måste städas efter också :P Bättre att satsa på fin dukning, för det är det som syns. Alla sitter väl vid bordet och äter (ÄTER!) vid midsommar ändå :)

    Vädret håller vi med tummarna för. Här är det med varmt och grått, väldigt kvavt också.. :(

    Ha en fin dag söta!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en trevlig midsommar helg med trevligt sällskap och god mat.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Klart det blir helbra, har man bara dekorationerna fixade så är halva festen i hamn ju! Här skulle vi varit sex vuxna och fyra barn så lite färre då, men the more the merrier säger man ju:) Ha en fin midsommarhelg! Kram

    SvaraRadera
  7. ha en riktigt skön midsommar

    i goda vänners lag ordnar sig det mesta !

    SvaraRadera
  8. Det kommer säkert bli bra! Härligt att tillbringa tid med vänner! Trevlig midsommar:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Det kommer att bli super...
    ha en härlig midsommar!!!
    kram på dig
    elsamarianne

    SvaraRadera
  10. Här blir vi också ett rejält gäng som hjälps åt med maten, så jag kan binda kransar och förbereda dukningen!
    Samma gamla vanliga visa ser det ut att bli, med åskskurar när det är dags för att dansa runt midsommarstången!
    Vi får väl spara femkampen till midsommardagen!
    Önskar hela ditt gäng en riktigt Glad Midsommar!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  11. Önskar dej en härlig midsommar, och att den blir precis som du önskar...
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig midsommar som väntar dig. Underbart att fira den med bästa vännerna. Njut nu o ha det bäst vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Hahahaha, stackars dig som får såna där tanter på dig när du är i din lilla bubbla! Men hästskit är väl inget farligt...:-)

    Vi åker ner till syrrans camping i morgon och får låna mina föräldrars husvagn, eftersom de firar midsommar i Dalarna. Det skall bli mysigt och vi har massa roliga spel med oss - och den roliga bilen som vi har lånat, hihi så kul den är! Bilder kommer på bloggen under helgen tror jag. Ha nu en riktigt skön midsommarhelg!! KRAM!!

    Ps. Tack för dina fina ord i min blogg, du är en fin bloggvän du också, och jag är glad att ha funnit dig. Eller rättare sagt, så var det väl du som fann mig. :-p <3

    SvaraRadera
  14. Skönt att höra om flera som är "instängda i sin bubbla";-)
    Ha en härlig midsommar!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  15. Ha såå himla trevligt...önskar dig en trevlig midsommar
    Carina

    SvaraRadera
  16. Det ser härligt ut att sitta där! Hoppas ni får en underbar midsommar!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  17. Hoppas ni får en fin midsommar här väntar jag 19 vuxna och fyra barn, det kan bli en spännande upplevelse i en liten koloni.
    Glad midsommar
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Pleasejeans är underbara och jag skulle gärna ha minst ett par till.
    Ha en trevlig midsommar. Kram.

    SvaraRadera
  19. Vilken underbar inställning! Hoppas ni slapp regn och att ni fick en riktigt härlig midsommarafton. Kram

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig midsommarpresent till dig själv! Jag såg i torsdags att dom kommit som shorts också!

    Jag har aldrig dukat så snabbt som igår kan jag säga, mellan lunchen hos vänner och grillknytis hos oss. Till 20 vuxna och 16 barn och klippte av lite blommor från en buske! Det är verkligen bra med knytis på just midsommar för alla kör ju in i kaklet ända fram!

    Ha en fortsatt härlig midsommarhelg! Kram Jenny

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)