torsdag 13 juni 2013

Sommarvisor och jordgubbstårta....

Just idag bestämde vädergudarna att regnet skulle vräka ner när det är skolavslutning, ja det vräkte värre än värst...
Att platta håret var ju det knasigaste jag kunde komma på imorse...
Klänning, ja inte så knasigt för är det juni och skolavslutning så får man klä sig efter dagen...
men med facit i hand så hade kanske kläder efter väder varit det bästa...

Klassen bjöd på fina sommarvisor och dikter, 
sen var det kaffe och jordgubbstårta till alla barn, föräldrar, syskon och släktingar..


och man går inte oberörd från en skolavslutning när 
barnen sjunger "Den blomstertid..." 
Ögonen tåras och mamma hjärtat slår extra slag av stolthet...
Min älskade W har idag slutat tvåan
Nu är det sommarlov, 
ett långt härligt sådant...


Ha en skön torsdag



21 kommentarer :

  1. Ohh så fint, och förstår att man blir rörd =D, samt vad trööök att det regnade idag då, men verkar göra det i hela landet, för här är det också trökväder

    SvaraRadera
  2. Finaste W är glad att det ligger ett låååångt sommarlov framför honom förstår jag. Så trist att det blev regn på avslutningen men det är ändå alltid lika vackert o får mammahjärtat att svämma över. I morgon går lilla F ut åttan o mamsen får inte vara med längre, snyft. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Tänk om man kunde fått ett helt sommarlov som vuxen så härligt det hade varit. Tråkigt med regnet, det har stått som spön i backen här också.....
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja här var det också skolavslutning, men de tog plan B och hade avslutningen i idrottshallen. Inte ett öga var torrt när de sjöng Den blomstertid. Jag filmade just den sången och nationalsången, de berör mig mest!
    Idag har Hannah och jag varit och köpt atteraljer till discokalaset hon skall ha i morgon kväll. Sen gick vi på Pizza Hut...mums. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad synd för alla fina barn att det regnar idag. Vi hade avslutning igår och vi hade tur får man säga, för solen sken, även om det var lite kyligt.
    Visst blir man sentimental av Den blomstertid nu kommer.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. härliga sommarlovstider... tänk om vi alla kunde få vara lediga lika länge, det hade varit fint det!

    SvaraRadera
  7. Visst är det lite trist när det regnar på skolavslutningar.... :(
    Jag konstaterade att i år var första gången på 13 år, som jag inte gått på skolavslutning för något av barnen.... De brukar haft på kvällen här, så då har man kunnat gå utan att ta ledigt, varje år. Men nästa år går minstingen ut nian, så då ska jag ta ledigt och vara med ;) :)
    Kram på dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Fy, så trist med regn på skolavslutningen, även om det är en härlig känsla ändå att både som barn och vuxen att få stå där och höra de små sjunga in sommaren så är det ju mysigare med sol o värme...

    Hoppas barnen får ett riktigt bra sommarlov och att det snart är semestertider för dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Nä va surt med så mycket regn på avslutningen. Såg dej allt på instagram ;) Såg ut som du precis lyckats med regndansen :D

    Så härligt med 70 dagars ledighet!! Va man saknar det där ;) Men visst, nu är jag ju hemma hela tiden, men det är långt ifrån detsamma som när det var sommarlov från skolan.

    Ha en fin kväll!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  10. Härligt med skolavslutning o alla fina barn o sånger. inte så härligt med ösregn, vilket vi också har haft hela dagen här.

    Kommer också vara en tårögd mamma när den tiden är här :)

    Kram CAmilla

    SvaraRadera
  11. Jag stod också där med tårar i ögonen (ja inte precis där du stod ;) men i en annan stad en bit bort). Det är så mycket känslor i luften och när de avtackade niorna så var tårarna inte långt borta. Jag kan inte förstå att min lilla tjej slutat ettan idag. Vad tiden går. Kram

    SvaraRadera
  12. Hahaha jag tänkte också platta håret men övergav tanken ganska snabbt!
    Det är ju helt omöjligt att inte bli tårögd på skolavslutningar, jag fick bita mig i läppen för att inte fälla en tår! Ack vad blödig man är men jag verkar ha gott sällskap!

    KRam

    SvaraRadera
  13. Tråkigt att det skulle bli regn på avslutningen.
    Ska bli kanon med ny mobil eftersom min börjar ge sig och jag är beroende av den för att bli bokad för jobb.
    Som tur var så gav magvärken med sig.
    Jag ska åka hem och träffa en vän och käka middag med henne på lördag kväll, på fredagen blir det att umgås med mor och far och bror. Det är väl de planer jag har.
    Ha en bra kväll kram Linda

    SvaraRadera
  14. Den blomstertid nu kommer fungerar på icke-mammor också. Jag gråter varenda gång. När lillebror tog studenten förra året sprutade tårarna när hela kyrkan drog igång den sången. Så mycket känslor och minnen inbäddat i orden och noterna tror jag :)

    SvaraRadera
  15. Nog har man gråtit många skolavslutningar...
    Härligt med sommarlov..

    SvaraRadera
  16. Åh så mysigt ändå med skolavslutning.
    Men så tråkigt att vädret ska bli blött just den dagen när det annars varit helt galet fint.
    Ja, myror är visst helt normalt på pioner, så behöver inte oroa mig =)

    Ja, jag kan ju fortfarande gå bra och så jogga lite. Men känns onödigt att slita på höfterna för mycket.
    Så nu får det bli cykel med när kroppen blir för rastlös (eller hunden ;))

    Ha nu en riktigt mysig Fredag. Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Regnar gör det här i dag. Och blåser. Skönast att vara inomhus. I dag är mina barn sista dagen på dagis och sedan har vi dem hemma hela lovet. Härligt!!!
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Dumma vädergudar. Dålig tajming. Men det är klart att man ska ha en sommarklänning om man är en stolt mamma. Första dagen på sommarlovet är allid bäst. Då lever man i tryggheten att det är jättelååååångt till det tar slut.
    Ha en fin Bästkusthelg
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  19. Ja fy vad det har regnat nu, det där med att platta hår nu är meningslöst, det lockar till sig så fort man kommer ut :). Men kul med avslutning ändå, kan tänka mig att killen din är nöjd med ett helt sommarlov framför sig och så smarrigt med jordgubbstårta.

    Ha nu ne fin helg och hoppas att solen kommer tillbaka! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  20. Åh, önskar er en fin sommar! snart kommer solen igen :) tycker som du att skolavslutningar är känslosamma.

    SvaraRadera
  21. Så fin han er, er älskling!

    Äntligen sommarlov. Och jag blir leka tårögd och emotionell varje gång. Kan inte höra Den Blomstertid utan att tårarna kommer nästan!

    Ha en fin helg

    KRAM

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)