lördag 29 juni 2013

S A T U R D A Y

Jag har inte visat det men jag målade ju min skänk svart och nu pryder ett Myrtenträd, ljusstakar och fat den vänstra delen (den högra var stökig)

Go'kväll 
det är en halvt om halvt efterlängtad kväll...
 Idag, tidigt i morse åkte vi på fotbollscup och har varit borta hela dagen, ja det har varit lite segt idag efter en rolig och lyckad kväll med jobbet igår..
Fem-kamp på Liseberg!
hmmpf, tyvärr förlorade mitt lag, känns ju inget vidare...
men men


Nu är vi hemma igen och en godispåse är köpt, myskläderna på, 
vinden viner på utsidan och regnet smattrar mot rutorna...
Tända ljus, familjen i soffan, och lite vicka på tårna så tar vi kväll...
(känner mig själv, kvällen blir tidig)

KRAM!

22 kommentarer :

  1. Hej vännen! Låter kul med fotbollscup, men jag såg att det regnade liiiite mer än nödvändigt??

    Vad fint det blev med svarta skänken! Till hösten och vintern skall vi renovera vårt vardagsrum, och jag LÄNGTAR verkligen! Då blir det ny soffa och kanske en och annan ny möbel i övrigt....

    Ja, här tänder vi ljus ikväll, tittar på Pippi och bygger tågbana. Har även involverat Anders i ett projekt i tvättstugan, visar bilder en annan dag i bloggen, idag är det så mörkt där inne, så det blir trista bilder!

    Imorgon skall vi kanske åka och köpa garderob till hallen, det längtar jag också till. Vår hall är världens mest oorganiserade som finns!

    Kram på dig!
    Och ps. Ja Hannah är vacker med sina fantastiska ögon....det såg vi redan när hon var nyfödd...:-)

    SvaraRadera
  2. Fint stilleben.
    Hoppas du får sova gott inatt. Kram.

    SvaraRadera
  3. Åh har du det där fina fatet!! Jag vill meeeed :D

    Nähä, nu blir det film.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Låter som en riktigt skön kväll där i soffan :) så kul med femkamp igår då!
    Ha det så skönt å gott där med godispåsen.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  5. Finfin bänk ni har. Är det samma växt som prinsessorna har i håret när de gifter sig? Eller har jag och min nollkunskap i växtrer blandat ihop det hejvilt :)

    Hoppas ni hade en riktigt trevlig kväll!

    SvaraRadera
  6. Så fint du gjort, det ser så hemtrevligt ut! Och hemtrevligt tycks ni haft ikväll tänker jag. Det extra fint att sitta inne och mysa när regnet smattrar mot rutan och man har haft en intensiv helg.
    Stor kram,
    Frida

    SvaraRadera
  7. låter som en härlig familje/slappar kväll
    Vi hade det samma efter en dag på djurparken

    SvaraRadera
  8. Åhh...svart är snyggt !!!!
    Den fredagsmys kvällen lät riktigt go !!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  9. Den kvällen låter underbart skön!
    Min treåring somnade i soffan igår och jag och sexåringen kollade klart Sommarkrysset innan vi tog kvällen. Skönt att komma i säng tidigt ibland, även på sommaren!

    Kram Sara

    SvaraRadera
  10. Snyggt med svartmålad skänk till dina saker!
    Nu får sommaren komma tillbaka, även om det igår var skönt med
    en myskväll i soffan med hela familjen som halvsov!
    Kram
    M.E (Melodys matte)

    SvaraRadera
  11. Svart och läcker..hm..jag ska ge mig ut i min målarbod idag och börja på med mitt projekt gammal-soffa-som-ska -till-köket!
    Ha de gott!
    C

    SvaraRadera
  12. Snyggt det blev med skänken.
    Här har vi också urtråkigt väder regnet bara vräker ner, men som du säger godis och lite levande ljus piggar upp lite.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  13. Snygg skänken blev. vi var och lunchade i stan jag och sambon. Sen på kvällen blev det grillat och lite senare efter det kom grannarna över och vi körde en kort spels kväll, jätte trevligt.
    Idag händer inte så mycket, funderar på att färga håret och ögonbrynen, men får se vad jag tar mig för, för idag är latmasken framme och just för stunden orkar jag inte ta tag i något.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Vad trist att ditt lag förlorade.
    Så fint det blev på skänken.
    Trist väder ni har, hoppas solen visar sig snart.
    Ha en fin söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  15. Snyggt... svart funkar alltid!
    Tråkigt med förluster, jag är själv en riktig tävlingsmänniska som avskyr att förlora.

    SvaraRadera
  16. Snyggt!
    Lät som en lyckad fedagkväll och mysig lördagkväll!
    Kram och ha en fortsatt fin söndag!
    /Maria

    SvaraRadera
  17. Skänken blev ursnyggt o läckert matchat med fat, ljusstakar o växt. Hoppas du haft en skön söndag efter en aktiv helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  18. Du är med i vinnande laget nästa gång. Här är det också levande ljus som gäller. Rena myshöstkänslan. Imorgon nya insatser. Andra sommarmånaden. Bara sol och värme är beställt på dagarna. På nätterna fint sommarnattregn.

    SvaraRadera
  19. Du var verkligen värd kvällen i soffan efter den dagen! Och det lät väldigt mysigt med tända ljus och vick på tårna:)
    Jättefint på skänken!!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  20. Ohh gott med godis och myskläderna på. Samt så skoj med femkamp på Liseberg, kan tro det var en toppenkväll.
    Fint du inrett på den nymålade skänken
    kramra

    SvaraRadera
  21. Godmorgon =) Blev ju så fint. Älskar svart, en maffig och fin färg =)
    Lät mysigt med regnet som smattrade mot rutan och myskläder inne med familjen.
    Hoppas ni mår fint. Stor kram

    SvaraRadera
  22. Verkligen snygg skänk.

    Jag har planer på att måla ett par stolar svarta och undrar vilken färg du änvände, din skänk ser jättefin ut. Jag villatt de ska vara nearly black, och din färg ser ut att vara det?

    Kram Malin

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)