söndag 2 juni 2013

Sommarben och söndagsscones...

regnväder och yrväder...
Ja yrväder är väl jag!
Kändes att när helgen kom så var det inte så fasligt mycket planerat..
Ändå går helgen i raketfart... och jag drar runt hit o dit, fixar o donar...
mannen jobbar, vilket betyder att vi har "helg" någon annan dag i veckan...
Äldsta spenderar dagarna ute med kompisar, kommer hem sent och ser så där härligt somrig ut med gräsfläckar på knäna (viss del kläderna), brunbränd nacke, sandiga ben och något skrapsår här o där...

Igår morse, tidigt...  var det en strålande morgon, och ja resten av dagen också..
Jag hoppade på racern och trampade några mil, skönt att komma ut på morgonen och känna att dagens träning är avklarad och 
 sen en brak frukost efter det med nybakta scones... 
Jag hade turkisk yoghurt i mina igår, (vanligtvis har jag filmjölk eller mjölk) riktigt goda blev dom..





Något mulet idag, regnet hänger i luften men vi spenderar dagen ute i trädgården...
Det får gärna komma en rejäl skur, så syret fylls på, för racern väntar i em, då det blir några tramptag ut bland landsvägar och vacker natur..

Ha en bra dag!




20 kommentarer :

  1. Så härligt.
    Ja, visst är det skönt att träna på morgonen. Jag drog ju med hund och Stella på en ordentlig långpromenad (ja, ordentlig för en gravid tjockis ;)) igår innan åtta. J fick sovmorgon och så hann det inte bli för varmt.
    Idag står det dock "vila" på schemat inför morgondagens mamma-träning.
    Men åskan dundrar och regnet smattrar så perfekt att starta renovering av Stellas nya rum. Men som tur är måste ju spacklet torka så jag hinner sitta vid datorn lite med ;)
    Hoppas ni klarar er ifrån regnet och får en mysig dag ute.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag blir så sugen på att cykla när jag läser om dig och din racer. :) Och scones det lät ju supergott! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja helgerna går alldeles för fort, har haft en skön och relativt lugn helg trots några fjuttiga timmars jobb igår och några idag då jag börjar 17.
    Imorgon är dagen här då jag ska på anställnings intervju jag börjar bli lite nervös, men jag hoppas det går så pass bra så jag kan knipa en av de 4 tjänsterna de hade ute på stället.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Så fint med de tunna gardinerna :)
    Jag har några i skåpet, men vet inte hur jag ska sätta dom, vi har så dum altan.

    Duktiga du ;) Blir så impad. Tänk om jag kunde komma igång och träna så.
    Mmm scones med turkisk yoghurt låter gott, den är ju lite krämigare. Vad har du på dina scones då? Jag har alltid aprikoskräm och massa smör :P Tar gärna emot lite tips..

    Sv. Klart din kladdkaka är godast :D Mmm. Men det är länge sen jag gjorde den nu.. Tiden räcker inte till något. Så bakar du den snart så skicka hit en bit på posten är du snäll ;)

    Ha en fin söndag vännen ♥
    Här har det åskat och regnet öser ner, så trist dag.
    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Här har vi mulet idag men inget regn än så länge!
    Nybakta scones med turkisk yoghurt i låter gott!

    Ha en fin kväll!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  6. Samma här att mannen jobbar hela helgen. Gilla't inte. Kram.

    SvaraRadera
  7. Det låter bara så härligt med dina cykelturer! Om det inte vore för att de är så dyra skulle jag köpt mig en racer direkt.
    Det gick inte så bra för maken igår, han blev att må dåligt efter 27 km men tog sig ändå i mål, så jag är imponerad :-). Jag tittade lite på loppet på teven och det ser ju så skoj ut så jag blir sugen att vara med. Men 42 km asfalt, nja jag vet inte.
    Vi har samma väder här, igår soligt och idag hänger regnet i luften.

    Ha det bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Så fint du har det med de skira gardinerna.
    Vad gott det låter med scones... och gärna lite cream cheese på sen...
    Duktig du är som cyklar. Tänkte hämta min cykel men den hade styvsonen tagit till stationen och sen var den puts väck... den var ändå ful o gammal. Har framfört önskemål om en ny/begagnad... tre växlar och fotbroms tack...så husse får till uppdrag att hitta en sån... så jag kan rulla ner till affärn...
    ha en fin kommande vecka
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Å, låter ljuvligt! Sommarskönt.

    Ha en fin vecka och mysigt med "helg" de nästkommande dagarna

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  10. Jag är också ett yrväder! :-)
    Hannah låter ganska lik din son. Sommarbrun redan, skrubbsår (hon har räknat till 22 stycken) och ute från morgon till kväll!
    Er altan ser verkligen mysig ut. Hoppas vi får till en ny altan nästa år, vi vågar inte använda vår som den ser ut nu!

    Kramar i mängder!

    SvaraRadera
  11. Ja den här helgen försvann fortare än jag hann säga häpp. Men med semester hela veckan känns det ok. Kan säga att jag höll på att blåsa bort på stranden idag, jösses vad det blåste, men strandfynd gjorde jag, hurra. Ha nu en bra start på veckan vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Låter som om du haft en riktigt skön helg! Visst är det mysigt med solen som äntligen är här efter månader av väntande. Gillar gardinerna på altanen, snyggt! Kram Nina

    SvaraRadera
  13. Så fint att ha tyger sådär på altan, samt så härligt att sonen kan klara sig ensam och grejsa med vännen, hur gammal är han förresten?

    Gott med scones, och härligt att ut och trampa lite på morgonen med =D
    kram

    SvaraRadera
  14. Jag gillar faktiskt oxå då det regnar och åskar, myspyskänsla =D. Jag håller med dig faktiskt om filmer som tar om igen och igen i nya upplagor. Men ändå kändes detta i alla fall som nytt då det är många nya skådisar, samt bättre än de andra.

    Kraam

    SvaraRadera
  15. vad duktig du är, jag är ute och går så ofta jag kan med hundarna för att röra på mig.
    Fina bilder, fint med gardinerna.
    Gott det låter med scones, det har jag inte gjort på evigheter.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  16. Ja, visst är det härligt när man kan vara ute hela dagarna och barnen är riktigt sommar-smutsiga när de kommer in på kvällen. Vi var på Öland med barnen för några år sedan. Vi bodde i en stuga på Ölands djurpark, vilket barnen tyckte var toppen eftersom man har en del djur alldeles utanför stugan och kan höra lejonens vrål på kvällen. Vi besökte så klart djurparken, tivolit samt badlandet som finns på området. Sen gjorde vi utflykter till bl.a Soliden och Borgholm. Tidigare då jag var på Öland utan barnen bodde vi på Strand hotel i Borgholm som var jätte-bra. Öland är ett riktigt trevligt och vackert resmål, med förhoppningsvis vackert väder och härliga bad. Förresten, glöm inte bort Kalmar om ni ändå är i "krokarna". En supermysig stad! Ha en fin kväll. Kram Camilla

    SvaraRadera
  17. Så härligt det låter sommarben och sommarbarn. Härliga turer på vackra vägar.
    Må så gott från Maria

    SvaraRadera
  18. Tack så mycket för ditt lycka till imorgon kan behövas. Jag hoppas det går bra bara.
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Godmorgon =)
    Sommarben och sommarbarn, det gillar vi.
    Här blev det bad och skoj i helgen, fast jag är fortfarande förkyld så jag får vänta, fast jag är mycket bättre. Kram kram <3

    SvaraRadera
  20. Åh vad gott med nybakta scones till frukost, me like! Här har helgen också gått fort. Det är skönt att den nya veckan börjar med sol:)

    Kraam Izabell

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)