måndag 21 januari 2013

Sandra hjärta Sebastian

Japp så är det... och det är sant!
En dag i början av förra året bestämde jag mig att det fick vara nog!!
Jag kastade ut det gamla, och in kom Sebastian...
Vi klickade direkt!
Med honom känner jag mig fin... han får mig att känna mig fin!
Jag älskar Sebastian....





Sebastian är mina hårvårdsprodukter!

I alla år har jag köpt mina hårvårdsprodukter i mataffären, jag har haft rabattkuponger, 
jag har testat nyheter, jag har svimmat av när ett shampoo kostar 69 kr och 
tydligen ska vara "this is it" shampoot, rena rånet! plus att man ska ha balsam till också, och ja balsam det behövs i mitt hår som har en tendens att leva ett eget liv beroende på väder och vind.

Så en dag unnade jag mig Sebastian (min frisör Sofia anv det på salongen) mitt hår blir ljuvligt, det var liksom så att håret och Sebastian klickade...
Jag ångrade mitt köp och tyckte att det var bortkastade pengar och dummaste köp man kan göra, blev nästan svag i hela kroppen och undrade om jag själv hade gått och blivit galen...
Men nä
Jag ångrar mig inte en sekund, 
ja det är dyrt men 
så dryga som produkterna är så är jag säkert uppe i samma summa pengar om jag hade gått tillbaka till mataffären...

Idag ska jag till frissan, till bästa duktiga Sofia!
Egentid och skvallertidningar! 
men först ska här fixas lite och sen ska jag väcka H som jobbat natten..






18 kommentarer :

  1. Å så mysigt att gå till frissan och få känna sig så där extra ompysslad. Billigt kan bli dyrt, och hittar man nåt som verkligen passar, så får man hålla fast vid det. ... håhåjaja, nu kör jag typ slickat, då mössan åker på flera ggr om dan för promenader...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag tror faktiskt att man sparar pengar om man köper hos frissan. De håller ju mycket längre. Jag köper bara hos frisören. När jag någon gång råkar använda "vanligt" shampo blir mitt hår som svinto.

    Ha så skönt hos frissan :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jag behöver också hitta ett bra schampo till mitt torra frissiga lockiga hår, men har inte hittat det ultimata än!
    Skönt att du hittat ditt!
    kram Helena

    SvaraRadera
  4. Att klippa av en bit på håret gör alltid gott... även om det bara är någon centimeter. Vanligt schampo i ICA-butiken är verkligen skillnad mot "riktigt"... lite dyrare, men så mycket bättre :-) Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  5. Det ÄR skillnad på vanligt schampo och hos frisör! Helt klart..
    Jag har också ett favorit från frisören, men inte haft det på ett tag nu :( Och det märks på håret.

    Även hudvårdsprodukter är bättre från lite dyrare märken, faktiskt!

    Vill man vara fin får man lida i plånkan ;)
    Men som du skriver är de dyrare oftast drygare att den ändå går plus minus noll.


    Pss.. tror du får ditt paket imorgon som först. Sambon skickade det nog för sent i går kväll. Har själv inte haft möjlighet att ta mig utanför dörren nu..

    MÅNGA KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Jag är som du var tidigare, köper lite här och var och har inte hittat nån favvo. Just nu har jag ¨Toni & Guy som jag gillar men annars är jag kass på det där med hårvård. Har förresten frisörfobi, tycker att det är värre att gå till frisören än att gå till tandläkaren:-(

    Men du får njuta av skvallertidningar och att bli ompysslad:) Kramar!

    SvaraRadera
  7. Jag satt hos frissan i tre timmar i lördags och gjorde slingor jag höll på att svimma av hunger för jag hann inte äta innan. Just nu är jag i en budgetperiod med shampo från mataffären men innan det hade jag ett år med lyxshampo. Det märks skillnad... och jag håller med dig att de är otroligt dryga.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Åh va stolt jag blev nu Sandra! Jag är också kär i Sebastian! Jag tror att han är mannen i mitt liv! Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Jag köper alltid shampoo på salong, det är ju så drygt att använda som du säger, så jag tror det är mer ekonomiskt i alla fall.

    Sebastian har jag aldrig testat, tack för tipset.

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  10. Har inte hört talas om det förr, kanske något jag måste prova!

    SvaraRadera
  11. Viktigt det där med bra hårprodukter. Sen jag började tappa allt mitt hår är jag supernoga med vad jag använder i håret. Det tar sin lilla tid att hitta det bästa för just sitt hår, men väl värt letandet. Ha en fin start på veckan vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Har också insett att man i längden vinner på att satsa på bra produkter! Och att man känner sig fräsch och fin!

    SvaraRadera
  13. Hej!!
    Tack gulliga för att du sa kikade in och berättade vad du tyckte om mina headers...jag tycker det här jättespännande! Blev glad och nu ska jag kika vidare här hos dig. Jättefin blogg!

    Lotta

    SvaraRadera
  14. Oh så härligt att gå till frissan occh bli lite ompysslad :).
    Kram jennifer

    SvaraRadera
  15. Underbart! Jag älskar att gå till frisören! För ett par år sedan hittade jag äntligen en som vet precis hur han ska tas med mitt hår. Han har helt fria händer och ändå blir det alltid som jag vill ha det, fråga mig inte hur han bär sig åt:-) Så även om jag nu måste resa i ungefär en timme för att ta mig dit, är det värt varenda minut.

    Kramen!

    SvaraRadera
  16. Vardags lyx att få bli fixad hos frisören =) Dom där hudvårds produkterna har jag aldrig hört om. Är du nöjd?
    Kram och ha en toppen fin dag!

    SvaraRadera
  17. Haha, jag trodde du pratade män . Skönt när man hittat produkter man trivs med.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Skönt med med bra hårvård och lite egen tid hos frissan :)
    Tycker som du att att fönsterna i huset kunde varit annorlunda :( Men när huset beställdes för typ 5 år sedan kunde man inte välja andra fönster. Ä hus hade problem med att nå rätta energi utsläpps nivåer, eller nått sånt.
    Tänk att tiden går så fort, vårt hus är ju oxå 4 år till sommaren. Och redan vill jag göra om massor.

    Hoppas du får en fin vecka!

    /S

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)