tisdag 7 oktober 2014

Tapas till dessert...

När vi hade våra vänner här på middag,
ville jag bjuda på någon ny dessert, kanske lite att utmana ödet för min del...
Blir ju nojjig att det ska smaka blaha..
Googlade och dreglade över den ena godsaken efter den andra...
tills jag hittade "dessert tapas"
 och där satt den!
Lite av varje...


och så fick det bli...
Hur gott blir det inte med tre olika smaker av dessert eller
ja hur många tapas desserter man nu vill ha
 men jag körde på tre olika...
Som serverades i mindre portioner och glas..

Det blev faktiskt riktigt gott och festligt

Denna har smulade digestivekex i botten varvat med banan,
vispad grädde och kondenserad mjölk som toppats med nötter



Dom andra två som är puts väck från kameran
var en mörkchoklad mousse som toppades med blåbär och havssalt den 
andra en vitchoklad som toppades med hallon och fattigriddare


Huaaahh tisdagen har varit lång både på jobbet och hemmaplan med
 körningar, middag, läxläsning, nattning och den 
briljanta idéen att baka bröd mitt i allt...

Imorgon är jag ledig... kanske jag hittar dessertbilderna då

Må så gott!

15 kommentarer :

  1. Mumms & så snyggt i de glasen ♡ ...
    Ha en underbar dag ida' & så gôtt att vara ledig imorgon :)

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen gudagott ut, hoppas du hittar de andra bilderna. :-) Jag hoppas du får en skön ledig dag idag och hinner njuta och ta det lite lugnt också. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Hej
    Åh vad smarriga de där såg ut då och de andra lät ju också jätte goda.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Men gud så gott! Och vilken kul idé med efterättstapas, det ska jag minsann testa nästa gång jag ska ha gäster!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  5. Oh så himla gott det ser ut, nu blir jag jättesugen!
    Hoppas din lediga onsdag blir kanon.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mums, vad gott det låter och snyggt det ser ut. Kram.

    SvaraRadera
  7. kul ide att göra tre små efterrätter lätt gott alltihop
    den med banan fick vi som typ paj på jobbet och den var så god
    trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Tapas till dessert det har jag aldrig provat, men det låter gott.
    Måste jag prova nästa gång vi har gäster :)
    Ha en trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Den ser jättegod ut! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Åå vad gott. Sött och salt är en bra kombo. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Gott! Ska ha bjudning på lördag! Alltid kul att få ordna o planera trerätters.

    KRAM!!

    SvaraRadera
  12. Det där lät riktigt gott :) Vill jag testa när jag har bjudning nästa gång.
    Kram och tack för tipset

    SvaraRadera
  13. Vilken rolig ide, lät supergott!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  14. Så fint och så gott det såg ut!

    Kika gärna in hos mig bland mina smycken :-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)