onsdag 29 oktober 2014

Årets gröna härodlade Pumpa


I maj såddes tre små pumpafrön, kände att mina fingrar var
grönare än grönast och gav det ett försök...
Det blev omhändertagande och pumpakärlek full ut...

Det blev en, egentligen två men botten var så geggig så den kastades...
men en stoor grön på sju kilo fick jag
Överlycklig!!
Någon vecka till och kanske den fått sin orangea färg men det är ju 
Halloween nu på fredag så jag plockade honom....

Håll i er här kommer en bildkavalkad
på Mr Green Pumpkin 2014...





Ser du hur plantan sprider sig, en djungel för en mini mini Tarzan..
Den spred sig ner för slänten bakom staketet









Igår kväll karvade vi honom och han står nu på trappen...

Det kommer abslout att odlas pumpor igen

Ha en fin onsdag

K R A M



26 kommentarer :

  1. Vilken fin en pumpa och lyxigt med en egen odlad. Sträck på dig och dina gröna fingrar. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Superfin pumpa. Härligt när man har odlat den själv. Känns alltid så bra. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Han var riktigt läskig! Här har vi också gjort en pumpalykta, med inköpt pumpa dock. Jag har lagt ut en beskrivning hur man gör på min blogg, för den som är intresserad. Happy halloween!

    SvaraRadera
  4. Pumpa är roligt att odla... fick några små prydnadspumpor i år....
    köpte en stor pumpa som skall stå på trappan och har letat lite nya recpet på pumpasoppa och kaka

    SvaraRadera
  5. Häftigt & så mysig pumpa :)
    /Kram

    SvaraRadera
  6. Men wow vad fin!!! Jag skulle varit stolt som en tupp om jag lyckats odla en sån!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Å vad fin! Häftigt att odla sin egen halloweenpumpa. Det vill jag också göra till nästa år. Kram.

    SvaraRadera
  8. Wow, vad fin! Och stor! Den bredde verkligen ut sig också.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  9. Såå fin!! :-) Jag satte också pumpa ute i landet, men fick jag ngn....näää. :-) Eller förvisso fick jag ett par små som är mindre än tennisbollar. Så i helgen som gick revs allt bort, och de hamnade i sopsäcken. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  10. Men vad kul att ha en egenodlad Halloweenpumpa, den blev jättefin! Kanske får testa att odla nästa år, men mingla fingrar är inte det minsta gröna så jag vet inte jag om jag kan lyckas.
    Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  11. Så roligt att få en sådan där stor... vi har bara odlat små prydnaspumpor ett år... och, ja, de spred också ut sej massor!

    SvaraRadera
  12. Vad kul att odla! Så fin den blev, din pumpa :-)
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  13. Å vad jag gillar The Pumpkin Story! Jättefin och lagom läskig blev han.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  14. Så härligt att ha en egen odlad pumpa som ser både gullig och lite läskig ut!
    Bäst att ladda upp för alla "tricks and treats" monster som dyker upp i helgen.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  15. Men så kul att odla egna pumpor. den var ju precis så så man vill att dom ska se ut.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Ohh wow vad kul! Och snygg i sin gröna färg också som en halloweenpumpa tycker jag :).

    SvaraRadera
  17. Så fin! Min man hade trädgårds RENSNING för några veckor sedan. Dagen efter fanns det varken pumpablommor utan bara jord...Grrr

    SvaraRadera
  18. Wow, det blir att försöka med till nästa år. Snygg.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Nästa år måste jag testa att så pumpafrön! Vilken period sår man dom och hur mycket vatten behöver den? Kram

    SvaraRadera
  20. Så fin han blev herr pumpa :-)
    Det är bara till att konstatera att du verkligen har gröna fingrar :-)

    Kram

    SvaraRadera
  21. Vad fin pumpa det blev!
    När barnen var små så testade också att odla pumpa ett år... OH så snabbt det växte och slingrade sig över hela grönsakslandet. Så det blev bara en gång ;)

    Önskar dig en fin fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  22. Jösses! Vilken bjässe! Vad du är duktig! Gröna fingrar, absolut!
    Mina (pumpor) dog ju när den där frostnatten i maj kom...sen la jag ner pumpa-grejen. Men nästa år kanske...?
    Har i alla fall fått ner vitlöken, inte illa... allt går liksom halvfart här nu. Varför? För mycket tid, antagligen. Behöver lite press på mig för att det ska bli nåt gjort.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  23. Wow vilken snygging !...den ser nästan svart ut på bilden....hur cool som helst ;)...dottern står precis nu och gröper ur en pumpa...hon älskar ju Halloween sen hon var liten...och gillar allt vad som tillhör fortfarande...om du har tid, så kan du titta in till min blogg så får di se hur hon såg ut för några dagar sedan...ha en fin helg, med allt vad det innebär ;)...kram bia.

    SvaraRadera
  24. Vad häftigt! Det där ska jag testa att sätta till sommaren.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  25. Men åhhh va kul. Det måste vi testa. Ska visa J detta, han är en gammal odlingstok som kommer börja så frön redan nu när han ser detta ;)
    Ja visst är det skönt att få det uppstädat ute inför vintern, och lugnande att gå där och fixa och dona. Hoppas allt är bra med er annars. Kramar

    SvaraRadera
  26. Wow såå häftigt att följa från frö till pumpa och så fin han blev !!!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)