onsdag 1 oktober 2014

Rosa Oktober...


Hej Oktober...
Hej lediga onsdag som i och för sig snart är över...
en dag som alla andra lediga dagar svischar förbi...
Garaget är röjt, tok röjt, tom så att grannen stannade högst i två minuter och
 insåg att han kanske var välkommen en annan dag
 ja det blev så röjt och städat att mannen och jag cyklade
med lille N till vårt lokala lilla bageri/café och avnjöt en fika 
och det är ju inte bara första Oktober idag det är ju också
Rosa bandet månaden...
Hemska vidriga sjukdom...






Smoothies gillas här hemma...
ett bra komplement till gröten
för sen bar det ju av till hockeyträningen och
 den här lille mannen ja det finns nog inget han inte gillar i matväg..




K R A M 



13 kommentarer :

  1. Härligt med sådana där dagar när man får mycket gjort... jag är ledig på fredag, tänkte jag skulle hinna en hel del då :-)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Skönt att får röja. Här har det också varit en ledig röjar dag. Smoothie är super gott ingår alltid i min frukost. Kram åse

    SvaraRadera
  3. Vilken produktiv dag! Vet hur nöjd man känner sig så en fika på stan var ni väl värda:)) Och smoothies är ju både gott och går snabbt att både gör och hälla i sig:)
    Rosa månaden ja, bra den finns för att uppmärksamma den hemska sjukdomen.

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Vilken dag, superduktiga ni varit! :-) Hade verkligen behövt ngn ledig dag nån gång ibland, för att hinna sådana saker. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Låter som ni haft en bra dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Härligt när det är färdigt. Då känner man sig så nöjd. Vi röjde vårt förråd bara för några veckor sedan. Det är en fröjd varje gång man kommer ut där. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Total röj i varje rum och garage skulle VERKLIGEN vara på sin plats här hemma. Man blir ju så nöjd när det väl är gjort.
    Kram Karro

    SvaraRadera
  8. Skönt när det är klart :) Rosa månaden i full gång. Hemsk sjukdom som jag önskar inte drabbade någon.
    Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  9. Ja,den är hemsk & det värker i ♡ -at...
    Kämpigt att ha nära sig :( Underbar smoothies,fin färg!

    Ha en fin dag/Kram

    SvaraRadera
  10. Ja det är verkligen en vidrig sjukdom, den gör mig arg.
    Vad duktiga ni var som röjde så! Efter det är man självklart värd en fika. Vi har mängder med skräp att slänga efter renoveringen, gräsmattan är full med säckar med sågspån, kartonger och plankor. Just nu blundar jag för det och njuter av köket, men nu vet man ju aldrig när snön kommer så det börjar bli dags att få iväg det till tippen.

    Ha en bra dag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  11. Ja, det är ju rosa oktober och jag har köpt ett nytt band som jag alltid gör.
    Tänker på det rom när jag städar för jag köpte ett år ett rosa städset, en rosa bandet produkt.
    Jättebra tycker jag för då kan man hjälpa på ett så enkelt sätt.

    Skönt att röja!! Det behövs ju emellanåt;-)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Låter som en effektiv dag! Rosa månaden gör att jag skänker en extra slant till Cancerfonden. Kanske skulle göra en insats och skänka från min aloe lip förtjänst denna månaden...

    Kram

    SvaraRadera
  13. Smoothies är verkligen gott!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)