onsdag 15 oktober 2014

Att testa på något nytt..

I måndags skrev jag ju att jag skulle testa på en ny träningsform!
"Suspension Training" (TRX)
Jag hade ju läst om dessa "spännband"
Kliver nyfiket in i den lilla träningslokalen och ser
dessa rep/band hängande från taket...
Lite fnissande åt synen...

En träningsform för H E L A kroppen där man använder sin egen vikt och
 det känns även idag i kroppen!
Det är ungefär som ringarna man hade på gympan i skolan, fast de hänger lägre...
Lite trassligt när jag skulle in med fötterna i "handtagen" och snurra runt för
att ligga på magen!
Jag kände mig lite som Televinken med vissa övningar men det var ju första
gången, det var roligt och tillbaka skall jag definitivt...



Jag brukar inte rusa ut när det regnar men idag känner jag att 
frisk luft behövs innan jag startar onsdag...
och packa (minimalt) måste jag också göra för
snart står jag på Manhattan!

Ha en fin fin onsdag

24 kommentarer :

  1. Fin onsdag till dej med... och det där med manhattan blir man ju inte alls avundsjuk på. :-)

    SvaraRadera
  2. Är inte alls avis på din resa, ........ Idag stannar jag inne o myser för hua vilket tråkväder. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Hihi Lite som Televinken så sött...
    Härligt med Manhattan :)

    Ha en underbar dag/Kram fina du!

    SvaraRadera
  4. Haha låter både spännande och lite trixigt. Hur känns det i kroppen idag? Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Det där med Manhattan vill jag knappt höra....blir ju bara sååå avis, men missunnar inte dig det för jag vet att du kommer att få det sååå bra over there, i min favvis stad all time! :-) TRX skall jag kolla upp, vet att de har det på gymmet där jag går. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  6. Haha, låter kul!

    Manhattan oh dear vad kul!!! Jag älskar NY. Snart måste jag bara dit igen! Synd att det inte ligger lite närmare!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Idag var det riktigt härligt ute i regnet. Frisk luft är underbart.
    Så skoj med Manhattan. Kram.

    SvaraRadera
  8. Så kul! Ni kommer att få en toppenresa. Kram

    SvaraRadera
  9. Kul, har aldrig provat men hört om det!
    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Nä, vem sjutton vill till Manhattan när man har det så mysigt i mörkret, regnet och de fallande löven? Du behöver väl typ bara packa ett välfyllt Visa/MC-kort. Resten har dom nog där...hehe
    Res försiktigt och ha så himla mysigt/kul/skönt/intressant/spännande
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Den träningsformen har jag aldrig hört talas om, förstår om du har ont i dag.
    Men åh va roligt att åka till Manhattan, spännande.

    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Kul! Har aldrig hört om det men alltid kul att testa något nytt ju!
    Fy fasen va kul! Manhattan!! Så avis just nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Spännande träningsform. Jag hade nog trasslat in mig ordentligt. Min koordination är inte den bästa. Ha det härligt på Manhattan. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Åh, vad spännande med lite ny träningsform. Nu blev jag peppad att ta mig ut på ett träningspass, så tack för inspirationen!
    Manhattan.....? Avundsjuk....? Syns min gröna ansiktsfärg...?
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  15. Va roligt att du testade träningen. Verkar skoj men lite svårt. Är sugen på att testa jag med :-)
    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Det är alltid spännande när man testar något nytt. Jag jobbar ju på en träningsanläggning, men jag har ännu inte testat alla våra pass. Trx har jag testat och tycker det är kul och en bra träning. Kram Annika

    SvaraRadera
  17. Vad kul att höra! Har aldrig testat men hört att det ska vara väldigt bra träning!! Kan tänka mig att det känns idag.... Idag är ju min Friskis och Svettis dag men det är föräldramöte i skolan....kanske en PW eller joggingtur senare...
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  18. Lät som ett spännande pass :) Skönt när det ger något med.

    SvaraRadera
  19. Åh, fy attan så härligt att få stå på Manhattan!!!! Avis!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  20. Passar på att önska dig en trevlig helg när jag ändå är inne på din sida...så...TREVLIG HELG.
    Kram Carola

    SvaraRadera
  21. Det lät som ett spännande pass! ;)
    Sååå avis att du ska till Manhattan!

    Ha en bra helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  22. Ojsan. Här kommer en slarvmaja in och visar sig för första gången på flera månader! Och så ser jag att du åker till New York, vilken grej!! Hoppas ni får en fantastisk vistelse. Många kramar till dig, hoppas vi kan ses snart!

    SvaraRadera
  23. Superbra träning med trx.
    New York!!!! Nu blev jag riktigt avis, ha det underbart.
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)