torsdag 2 oktober 2014

N E W Y O R K

Hello how are you???

Ibland får jag för mig att jag glömt min engelska, jag bodde ju i Chicago
i fyra år men någonstans i ryggraden sitter den väl...

Wiggos rum


Det är några dagar kvar, Wiggo gör en bock för varje dag som går
snart snart är vi i New York...

Som jag längtar, men, det finns egentligen inga men, men
lille N skall vara hos sin farmor o farfar och jag känner mig lätt kräkfärdig med
något darriga ben
ja inte över att han ska vara där hos dom utan för att vi tre åker så
långt ifrån honom...
nu när resan närmar sig och man inser att man snart är där
då kommer tankarna...
men så bra han kommer att ha det...
Det vet jag!

Shoppingställena och sevärdheterna är
inringade på kartan och även Madison Square Garden
har fått en ring för inte kan jag åka med mina (hockey)killar till
New York utan att få se en hockeymatch...

ja jag längtar verkligen!!!
Snart är vi där...

Njut av dagen!

K R A M
 






27 kommentarer :

  1. Wiiii...Så härligt ♡
    /Kram & Njut din dag!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också åka till New York!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du längtar! Jag har varit i NY den här tiden på året två ggr, så jag har nog en liten NY-längtan varje höst!
    Så klart att lille N kommer ha det bra hos sin farmor och farfar, men det är ändå naturligt att känna som du gör! Jag tänker också så om jag åker ifrån någon eller alla barnen. Även fast de är stora nu. Samma kan jag känna inför vetskapen att alla fyra döttrarna tillsammans ska åka till London i december, utan oss föräldrar. Men när du väl kommer iväg, så tror jag att du kommer släppa den där känslan. Och sen när ni ses igen, så kommer ni vara så glada åt att ses igen :) Lite avis är jag allt på er resa... ;) =)
    Kramar/Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig resa ni har att se fram emot. Men jag förstår din känsla. Först hade jag tänkt att jag och mannen skulle på en weekend på tu man hand, men så kom jag på att jag nog inte vill/kan flyga så långt bort ifrån barnen. Kram.

    SvaraRadera
  5. vad underbart det låter... såklart kommer lillklillen ha det fint här hemma. Tänker på när vi lämnade barnen hemma en vecka och åkte på semester. kan kännas konstigt och tomt... men det är ju fint att träffas sedan!

    SvaraRadera
  6. Ni har ju en spännande resa framför er men förstår dig. Jag gillar inte heller när familjen är på olika håll. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Åh vad härligt! Hoppas att ni får en trevlig resa. Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt! Klart minstingen kommer ha det bra men jag har full förståelse för att det känns jobbigt,

    SvaraRadera
  9. Där är så häftigt. Vi var där för några år sedan. Jag känner med dig i din oro för din lille minsting. Men det blir säkert hur bra som helst. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Förstår din känsla, men lillkillen kommer få det toppen hos farmor och farfar.
    Men vad roligt att åka iväg på resa och till New York, shit vad avundsjuk jag blir nu.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. De går säkert bra ska du se men jag förstår din känsla!! =) Kram

    SvaraRadera
  12. Lyckliga ni som har underbara NY framför er. Underbar stad!

    SvaraRadera
  13. Vilken resa ni har framför er :) Men förstår att det är många tankar som rör sig. Men det blir toppen när ni väl kommer iväg <3 kram

    SvaraRadera
  14. Men gud så roligt med en sån resa! Har aldrig varit i New York eller USA överhuvudtaget. Har lovat min lilltös att när hon är några år äldre ska hon och jag åka till New York på shoppingresa :).
    Förstår att det känns i hjärtat att lämna minstingen hemma, men han kommer ha det så bra och mysigt för storebror att få all uppmärksamhet. Men visst känns det alltid i hjärtat när man åker från dem och det är väl så det ska vara :).
    Blir skoj att få höra om resan sen.
    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  15. Gud så härligt, New York är ju helt underbart och engelskan dyker nog bara upp men kan förstå att det kanske känns lite ringrostigt, jag pratar ju engelska hela dagarna på jobbet så jag tänker ju aldrig på sånt när jag reser. Ja den där känslan när man reser bort från barnen kan man nog aldrig bota bort men vetskapen om att de har det toppenbra hemma gör det iaf lite lite bättre.
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  16. Å vad härligt att åka till New York! Spännande! Jag hoppas ni får en fantastisk resa.
    Stor kram Helén

    SvaraRadera
  17. Så spännande att åka dit! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  18. Ghhhaaaa, SÅ kul!!!
    Har nog aldrig blivit så kär i en stad som New York! Längtar tillbaks dit så jag skulle kunna köpa en biljett på studs och åka dit imorgon!
    Glöm inte att besöka SOHO!! Jättemysigt!!
    Kram, ni kommer att få det fantastiskt kul!
    Judita

    SvaraRadera
  19. Guud....förstår att du längtar! :-) NY städernas stad enligt mig, så härlig, sådan puls......måste erkänna att jag blir lite avis. :-) Och jag som inte är så förtjust i hockey, tyckte att titta på just detta i madison, nog var bland det häftigaste jag varit med om. :-) Men förstår din känsla att åka så långt fr minstingen, men han får det nig jättebra, så får ni njuta för fullt, tills ni är hemma igen kramizz Laila

    SvaraRadera
  20. Vad kul att åka till New York.....vi var där för fem år sedan bara i två dagar men det var kul...vi skulle sedan fortsätta med en kryssning i Karibien....och den var förstås också kul och spännande ;))...vi var två familjer som åkte...ni får säkert himla kul och mysigt där....jag gillar den staden, skulle gärna åka dit igen....tycker bara att resan är så lång...men det får man ta ;)....
    Trevlig helg!!
    Kramis

    SvaraRadera
  21. Spännande!! Har aldrig varit där. M åkte dit med farmor förra hösten och hälsa på sin faster. Hon gilla det.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  22. Så spännande, när åker ni?

    SvaraRadera
  23. Underbart med en resa!!
    Hoppas att ni får det superbra!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  24. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. alla verkar vara nöjda med denna stad så det kommer säkert att bli jättebra men jag förstår samtidigt att det känns jobbigt att lämna en hemma....
      kram

      Radera
  25. Åh vilken härlig resa ni kommer att få, men jag förstår precis hur du tänker.
    Men allt kommer ju bli toppen..
    Kram

    SvaraRadera
  26. Åh men va härligt att få resa dit. Det skulle jag oxå vilja göra. Åka iväg några dagar med mannen dock helt utan barnen. Mysigt för er att få ta med en iaf. Lille N kommer ha det kanon även om avståndet är långt. Och snart ses ni ju igen.
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)