måndag 6 oktober 2014

I Värmlandsskogar...

 
Helgen har spenderats i Kristinehamn i en ishall...
Det är långa dagar och lång väntan mellan matcher...
Slutade som fyra av tio
jag har sovit totalt klubbad i en hotellsäng och ätit
god hotellfrukost...
 
Precis runt hörnet av ishallen låg ett motionsspår,
ett bra varva ner alternativ efter spännande matcher när
 adrenalinet rusat i 220 genom kroppen...
och galet mycket blåbär fanns där också
 


Så vackra omgivningar däruppe i Värmland
 
Måndag och jag är seg som en kola...
Ögonlocken kändes tyngre än bly imorse...
 
lite kaffe och måndagen var igång
denna veckan är det väl klottrat i kalendern...
 
Ha en bra dag!
 
 


16 kommentarer :

  1. En lika seg till här du...
    Hade mer än gärna stannat kvr under täcket idag och sen flyttat mig till soffan och kollat på film.
    I morgon känns det nog bättre;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha skogen inpå knuten. Tog en skogspromenad idag... så vilsamt!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Hoppas måndagen blev lite bättre under dagen. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Härligt med ett motionsspår in på knuten, hoppas det hamnade några goda blåbär i magen på din färd. Kram åse

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder underbart med motionsspår så nära : ) kram från Hjo/Sofia

    SvaraRadera
  6. Å vad roligt att du varit i Kristinehamn (eller krillehöla /Luseasken som det också kallas:-)), för det är precis mina hemtrakter! Synd att jag missade det, annars kunde jag tipsat om mysigaste inredningsbutiken där, tror du skulle gillat den! Och Skymningen, med picasso! (Jag får av okänd anledning alltid akut hemlängtan på hösten!)

    Men du, vad härligt att åka till N.Y , även om jag förstår att det känns lite konstigt att lämna lillemannen hemma!). Nu kanske du varit där tidigare, men jag skrev iaf en lista på bra-att-veta-saker när vi hade varit där, dock var det ju några år sen så lite kan ju ha ändrats. Men här är inlägget iaf: http://selmasgata.blogspot.se/2009/05/bastisar-varstingar-med-usa.html Vad kul det ska bli att läsa om din resa sen, när är det ni ska iväg?

    Ha en fin tisdag! Kram/tanja

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder och mysig helg kram Diana

    SvaraRadera
  8. Så härligt att plocka blåbär. Ja hektiskt är det allt i veckorna. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Älskar blåbär, och dom värmländska skogarna är härliga tycker jag.
    Kram och ha det fint

    SvaraRadera
  10. En helg i en ishall låter ju inte helt lockande för mig, så jag förstår din glädje över en tur i skogen.
    Hur som helst så är det så värdefullt när ens barn har ett intresse och kan man hjälpa till och stödja
    det, så är det värt timmarna på läktaren! För min egen del har det blivit mest timmar på balettskolan,
    då två döttrar varit aktiva där!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  11. Härligt med en lugn vacker skog alldeles intill. Kram.

    SvaraRadera
  12. Åh,vilket underbart motionsspår du hade i närheten- Mysigt/Kram fina du!

    SvaraRadera
  13. Åhh så härliga skogsbilder...älskar skogen...att bara vara där...känna alla dofter och njuta av allt...kanske ser man ett litet troll om man har tur, hihi...
    Kramis bia

    SvaraRadera
  14. Värmland är vackert :). Kul att det gick bra för dem att spela. Och hotellvistelse är ju aldrig fel :).
    Seg i kolan och kroppen är jag också, både igår och idag, känns nästan som att det är någon sjukdom på g :(.
    Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)