fredag 19 oktober 2012

Dinner for 2

Ikväll är W på disco. Det känns tomt när han inte är hemma så här lite senare på kvällskvisten eller att min man och jag åt middag själva, eller ja lille N var ju med vid middagen. Bara vi liksom. Inte komplett. Usch jag kan bara tänka mig om några år hur det kommer att bli då. Jag kanske kommer att vara ute själv och hänga bara för att se vad han håller hus. Kamouflera mig. Det är tom så nu att han kan sucka och säga "men mamma..." 
Så viktigast inför discot ikväll var hur mycket pengar man hade med sig,och vad man skulle köpa för godis!
Men tjejer då?? undrade jag!! Lägg av mamma, jag har redan två.


Till middag gjorde vi fisksoppa, den där smaskiga goda soppan som min vän L bjöd på häromveckan när det var tjejmiddag... Såååå god! Och igen åt jag för mycket...





Fisksoppa made by L (ca 3 pers)

300 gr torsk
4 dl vatten
2 st fiskbuljongtärningar
1 burk (500gr) passerade tomater
3 dl creme fraiche
1 knippe dill
Mycket italiensk salladskrydda
2 pressade vitlöksklytor
salt och peppar

Blanda allt utom fisken.
Låt det bli varmt och lägg sen i fisken.
Koka ca 7 min. Lägg i räkor om så önskas

Smaklig måltid!!!

1 kommentar :

  1. Åh, det där receptet måste jag testa!

    Ja, helt sjukt dyrt! Förra året vet jag att de kunde gå in på nätet och beställa, antagligen en annan fotograf i år. Vi har tidigare år struntat i att beställa, mest för att vi inte var nöjda med korten och för att vi fotograferade med systemkameran sjukt mycket. Jag tycker ju egentligen själv att bilder "in action" är mycket roligare än just porträttfoton. Men i år kan kan inte låta bli att beställa några stycken i alla fall. Några blir ju julklapp till mormor/morfar och farmor/farfar.

    Koh Chang, där var vi februari 2005. Hur bra som helst! Inte lika exploaterat som i exempelvis Phuket. Vi bodde på White Sand Beach, åkte på snorkeltur, red elefanter, badade i ett vattenfall uppe i djungeln. Hur bra som helst!

    Ha en fortsatt trevlig fredag!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)