fredag 19 oktober 2012

B -som är....

Bröllopsresa
Böcker
Byxor
Barnvagn
Bangkok
Resorb
Band-aid
Blöjor
Barnmat
Badkläder
Albvedon (med ett förkylt uttalande)
Bästa vänner

Japp våran bröllopsresa närmar sig med stormsteg, den har varit beställd i ca 10 månader och nu börjar jag få lite smått panik, för 10 månader sen kändes Oktober som en evighet, det gjorde bröllopsdagen också men svisch sa det, så var man helt plötsligt fru. Så nu är det Oktober, jag är gift och bröllopsresa väntar...
Vi ska till Thailand!! Och vi ska åka med Fam A, bästa vänner. Vi umgås så mycket med varandra så vad gör det om 5 pers till är med på en bröllopsresa.
Från början var denna resa en semesterresa ihop men vi döpte om den till bröllopsresa, R döpte om den och vad gör det vi var ju med dom i Barcelona på deras bröllopsresa.


Jag har redan packat färdigt!!! I huvudet har jag alltså packat färdigt!!
Resväskorna är framtagna och ja mer än så är inte gjort. Jag tänker att ja ja det är väl bara att slänga ner lite sommarkläder, inget behövs ju direkt tvättas...
Men jag irrar säkert runt här i helgen och packar för mycket, packar om, funderar "kommer jag att ha på mig denna" "två ggr kan jag väl ha denna klänning" "Skor" 
"Bikini???" 

Någon som har tips och idéer när man reser med en liten. Lille N är sju månader nu.
Vi har i allafall köpt till en "babycot" till honom som jag hoppas innerligt att han somnar i under den lååånga flygningen.


Freeedag! Tjohooo!

3 kommentarer :

  1. Vi åkte också till Thailand på vår bröllopsresa, vår dotter var då 1½ år. Hon sov mestadelen av tiden båda resorna, på golvet inlindad i massa filtar. :-)
    När vi väl var nere hade vi stooor glädje av vår "stol-på-bord" som vi hade med oss var vi än gick, för alla restauranger hade inte barnstolar. I övrigt är thailändarna mycket vänliga, lånar gärna barnen in i köket på restaurangen så föräldrarna får äta i fred. :-P
    Vattnet är underbart, i både pool och havet. Det som kändes onödigt att ha med sig var blöjor, för det fanns ju där nere såklart. Sen är det gött att ha med en vagn man inte är så fasligt rädd om, alt en vagn man kan lämna kvar där nere till bättre behövande när man lämnar landet! Höga trottoarkanter osv. De vet inte vad trafiksäkerhet i det landet är, så om ni är rädda om er lille fis, så ha med bilskydd.
    Hoppas ni får en härlig resa!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en alldeles underbar resa ni ska göra! Och perfekt ju att åka med en annan familj, då kanske man kan hjälpa varandra att få en kväll på tumanhand vid tillfälle:)

    Vi har aldrig rest så långt med sonen eftersom jag blev så sjuk efter han föddes men två resor inom Europa har det blivit. Förutom ett bra reseapotek så hade vi (och har fortfarande!) oerhört stor glädje av quick changen (http://www.dadadoo.se/04/quick_change.html) som funkade så bra på flyget och överallt då den innehåller en skötdyna och man får plats med blöjor och våtservetter. Undrar om inte bvc har en lista på bra-att-ha-grejer som man kan få? Har för mig det... En enkel vattenkokare och några paket färdigvälling kan ju vara bra att ha.

    Önskar er en jättefin resa, tänk vilket minne att ha sedan:)

    SvaraRadera
  3. Thailand, vad härligt! Vart bär det av?

    Vi var på Kreta i augusti och kanske kan komma med några bra tips. Jag tyckte att vår ergonomiska bärsele var guld värd att bära vår minsting i till och från planet, medan man väntar på bagage etc.
    Glöm inte myggnät till vagnen. Ett tunt lakan till vagnen. Även om det är varmt kan det var skönt att ha nåt över sig.

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)