söndag 29 september 2013

Loppisfynd och trattkantareller...

En något kylig lördagsmorgon 
en klarblå himmel och sol 
begav vi oss iväg på loppis...
Med familjen L..
En loppis där pengarna går till idrottsföreningen och 
det är fasligt loppisbilligt!!
Det blev några fynd och sen satt vi med näsan mot 
solen och åt våra medhavda matsäckar...

loppat glasflaskan för 20 kr och trattkantarellerna , ja gratis...

Barnen plockade trattkantareller...
Några av dom stekte jag igår och vips så blev det en gudomligt go' kantarellmacka...
några skall få torka och göras soppa av...

Idag snörade jag på mig skorna och hann en runda innan mörkret föll,
en skön avslutning på helgen...
Nu soffläge... 
så otroligt avkopplande!

KRAM!


24 kommentarer :

  1. köpte du en demajeanne...? Sådana gillar jag!
    Och kantareller är inte helt fel det heller!

    SvaraRadera
  2. Trevligt med loppis och ännu trevligare med trattisar!! Gott och jag fullkomligt älskar att plocka svamp fast jag är urdålig på att hitta dom. Det är nog skogsvistelsen som är höjdaren!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. roligt med loppis - speciellt när man hittar fynd!
    just nu har jag träningsuppehåll om än ett inte frivilligt sådant. hostan from hell släpper inte greppet så bäst att ta det lugnt.. Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Så kul med loppis och trattisar! Jag älskar att smula ner torkade trattisar i köttfärssåsen, men soppa låter ju inte heller fel :)

    SvaraRadera
  5. Så kul med loppis och trattisar! Jag älskar att smula ner torkade trattisar i köttfärssåsen, men soppa låter ju inte heller fel :)

    SvaraRadera
  6. Så kul med loppis och trattisar! Jag älskar att smula ner torkade trattisar i köttfärssåsen, men soppa låter ju inte heller fel :)

    SvaraRadera
  7. Så trevlig helg och gott med trattisar, samt snyggt loppisfynd
    kramar

    SvaraRadera
  8. Låter som en riktigt härlig helg.
    Åh så gott med svamp, hat varit lite dåligt med det här om kring. Men får nog bli en tur snart igen med siktet inställt på både trattisar och gulingar.

    Skönt när löprundorns blir så dör sköna. Tänkte testa lite lätt på torsdag igen här. Men tyvärr får jag nog nöja mig med en gång i veckan nu i början, men blir ju ordentliga hundrundor annars så får ändå utlopp för rastlösheten ;)
    Ja, hemmaträning med vikter blir det här med. Snabbt effektivt och smidig ska träningen vara.

    Hoppas du får en härlig start på veckan nu. Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Sådana loppisar är de bästa. Där det är billigt och man kan hitta helt oväntade fynd. Sedan kanske man ska ut och leta svamp alltså, finns det något godare än kantarellmacka?

    SvaraRadera
  10. Loppisfynd och skogens guld - kan väl inte bli bättre?! Härligt!

    Kram
    Carina viltovackert@blogg.se

    SvaraRadera
  11. Å så gott med trattisar!!!
    Och glasflaskan var ju bara så snygg!!! Vilket fynd, nya kostar de ju flera hundra..
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Å, så härligt det låter, vilken fin hösthelg ni tycks ha haft :)
    Själv är jag ingen svampplockare, men det ser så himla gott ut med de där kantarellerna, att jag är på vippen att ändra mig;)
    Hoppas ni får en minst lika fin vecka!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Två goda saker på en och samma gång! Perfekt dag! Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Så kul med loppis och vilken fin flaska du köpte! Åhh så gott med en kantarellmacka! Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Låter som en lördag i min smak som är ett stort fan av både loppisar och kantareller!

    SvaraRadera
  16. Ska bli kul att se dina fynd sen! Jag har så svårt för kantareller sedan jag föråt mig på det när jag var gravid... Det var synd för innan dess så älskade jag också kantarellmackor!

    Ha en fin vecka! Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Å va gott! Jag var i stugan igår men hittade inga kantareller på vägen därifrån i skogen. Det är ju så gott att ha hemma i frysen eller steka och på mackan samma kväll, precis som du gjorde!

    Hoppas du haft en fin måndag!
    kram fredrika

    SvaraRadera
  18. Åh vad gott med trattisar, jag har varit skit dålig rent ut sagt på att vara ute i svampskogen detta år. Finns det några svampar kvar nu eller börjar det bli för kallt ute.
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Gott med trattar......jag har inte plockat svamp alls.....kram Anette

    SvaraRadera
  20. Vilket fynd! De där flaskorna är jättefina tycker jag.
    Och trattkantareller, det är ju bara så gott! Vi lyckas aldrig hitta några dock. Spelar ingen roll hur mycket svamp det finns i skogen, vi hittar dem ändå inte :(.
    Hoppas att ni haft en skön söndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. En skön måndag ska det ju givetvis stå :-). ( är lite dagvild, har varit hemma från jobbet idag)

      Radera
  21. Hej min vän!
    Loppis är alltid kul :) hoppas du fick med dig något fynd hem :)
    Gud så gott med kantareller. Just en sån... en macka med smörstekta kantareler fick jag hos min farmor i söndags kväll :)
    Hoppas allt är bra med dig fina du :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  22. Godmorgon =) Oj så gott med kantareller, smörstekta på macka. Mums vad sugen jag blev på det nu.
    Lämnar en kram och önskar dig en mysig dag
    Just det, vilket jättefint fynd du gjort =) Är så mysiga sådana stora flaskor

    SvaraRadera
  23. Idrottsföreningsloppisar är de bästa! Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)