onsdag 23 september 2015

Helgens efterrätt....



Hej å hå, känns som den där sitta ner tiden inte existerar just nu...
Farligt att vara ledig två dagar i rad man får mersmak...
igår var förskolan stängd och idag har jag min lediga onsdag
och verkligen en ledig eftermiddag idag då mannen 
tog med sig minstingen till hockeyträningen...
Just det hockeynsäsongen har startat och ja det
är all in...

men nu till lite godsaker eller jag menar supergoda godsaker,
vi var ju på cykelfest i helgen (hur roligt som helst hade vi) och hade blivit 
tilldelade efterrätt...
Tack vare min vän C så blev det följande..
en blandning av kaksmulor, glass, kolasås och till det färska bär...
busenkel att göra och perfekt att kunna förbereda och ha i 
frysen någon dag innan...

Jag valde att värma hallon och servera i småglas jämte så 
man kunde ta på det man själv ville ha...

Receptet kommer från "Tina på besök"  kika här
Jag kan verkligen rekommendera den...


Ja den smälte i munnen och den kommer garanteras att göras igen...

Ha en fin kväll



15 kommentarer :

  1. Men så gott och fint du dekorerat den

    SvaraRadera
  2. Åh så gott...älskar efterrätter...mums!!!
    Nu ska jag lägga mej snart men jag är hungrig, hihi.....men inget slisk blir det ;)))
    Ha en fin torsdag i morgon.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Åh så gott...älskar efterrätter...mums!!!
    Nu ska jag lägga mej snart men jag är hungrig, hihi.....men inget slisk blir det ;)))
    Ha en fin torsdag i morgon.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Så gott det ser ut. Recept tack:)) Jättefint du dekorerat, uppskattas av alla gäster.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Mumms så gottit & vilket vackert arrangerat Foto ❤️ ...
    /Kram pårej & ha det så gott!

    SvaraRadera
  6. Tack för receptet:) Mitt internet krånglar så jag såg aldrig länken i inlägget:)
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  7. Mmmm vad det där såg gott ut. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Det såg verkligen gott ut :)
    Det receptet ska skivas ut direkt!
    Hoppas allt är bra med dig och att du får en härlig helg.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Så gott! Det receptet sparas. Kram och fin helg till dig, Suss

    SvaraRadera
  10. Det där såg farligt gott ut :)
    Jag kan verkligen sakna hockeyn och alla kalla ishallar haha.
    Eric spelade i 12 år så man har sett en del träningar och matcher :)
    Fin kväll till dig !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Men oj så smaskig den ser ut! Fin bild!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Ser både fint och gott ut!!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Åh vilken jluvligt vacker dessert!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Wow, vilken kaka. Den både ser ljuvligt god ut, och jag tar dig på dina ord, att den även gjorde det!!!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  15. Låter riktigt smarrigt! Vad roligt med cykelfest!! Önskar mina grannar kunde arrangera det (då det verkar vara väldigt mycket jobb att göra det själv :) ). I morgon väntar ledig dag för mig då skola och förskola har planeringsdag.

    Hoppas din lediga dag varit bra! Kramar Hanna

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)