måndag 10 augusti 2015

Framkalla kort...

Att framkalla kort är något jag 
skulle ha börjat med i typ påskas när 
vi satt på jobbet och diskuterade det på lunchen...
om det har blivit av???
ååå nej!
Jag är direkt placerad i kategorin: mer än dålig
Så fort telefon minnet blir fullt vid en ca 900 kort 
så för jag över dom på datan...
hur enkelt som helst,
ungefär lika enkelt som att framkalla dom!
men av alla kort så kan jag ju radera minst hälften
Jag "tar kort" på recept, tips, diy, ja allt möjligt
ett enkelt sätt att gå tillbaka och kika men 
nu bär det av på roligheter och jag 
ska fota och föreviga och sen 
ska jag ta en kväll att på riktigt framkalla 
några kort, 
en blandad kompott från arkivet...

Denna bilden är tagen i höstas när vi var i New York
när mina ikke shopping sugna killar
behövde vila benen...
Ett fint ställe att vila benen på faktiskt...
Mitt i Central Park!

En av alla bilder jag vill framkalla...
Nä latmasken ska få jobba lite

Framkallar du kort???




 Må så gott

K R A M 


23 kommentarer :

  1. Jag är urdålig på att framkalla kort! Gör precis som du....
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Nix urdålig också på att framkalla tyvärr. Men även på att tömma min kamera, här blev de lite panik inför vår Italien resa.....när de visade sig att kameran var full och även min dator var full!? Fick snällt börja gå igenom datorn först för att föra över till externt minne. :-) Mycket som kunde rensas bort. :-) Nu försöker jag vara lite duktig och ta det löpande....men framkalla... där är jag lika dålig fortfarande. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Vilket fint kort. Näpp här är jag också urkass på att framkalla kort men jag har som planer på att göra årsböcker av varje år. Men jag har inte ens börjat sortera alla dessa kort än så någon gång i framtiden kanske år 2008 blir färdigt. Tänkte nämligen börja med de året då äldsta sonen föddes och sedan framåt är för år. Tänker att man kanske tittar på korten mer om man har dem tillgängliga i ett album än om de ligger på datorn.

    Fin start på veckan önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Framkallar alltid & sätter in i finaste album ♡ ...
    Ha en fin start på veckan/Kram i gosolen

    SvaraRadera
  5. Jag tar aldrig kort som skall framkallas nu för tiden....alla kort jag tar nu finns på min dator....fast jag tycker det är roligast ha ha bilder att ta fram och kolla på i handen...som förr, hihi.....men jag måste ju följa med i utvecklingen, haha...såg på en annan blogg att du skall resa till Turkiet....det skall vi också, den 26...när åker ni ? och vart ? Vi åker till Side.
    Ha det gott !
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Jag tycker faktiskt att det är lite trist för vi framkallar aldrig foto ........Det är ju ganska trevligt att titta i ett album. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Det är ju så kul att titta på sina foton. Det tar ju egentligen inte så mycket tid att framkalla bilder om man gör det på internet.

    SvaraRadera
  8. Jag har bloggen lite som mitt fotoalbum sen gör jag ibland fotoböcker. Det är jättekul att ha.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. ååå,framkalla kort är så kul att sitta o kolla i album.. synd man gör sånt för sällan!

    SvaraRadera
  10. Håller med dig man sparar bilderna fixar med dem, men sedan till att beställa. Jag jobbar på att komma till det målet jag också. Har däremot provat att skriva ut hemma. Inte alltid så lätt det heller. Ha en fin dag på era roligheter. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Jag är kass på att frmkalla kort. Har tagit så många foton med tanken att jag ska framkalla och förstora. Men jag får aldrig tummen ur, jag blir arg på mig själv, jag menar hur svårt kan det va?!?! ;).
    Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  12. Jag är verkligen urdålig på att framkalla kort, har ofta pratat om att vi ska framkalla
    kanske 50 kort per år, men det blir aldrig av. Det är ju så roligt att bläddra i ett album och
    hur svårt är det liksom :)
    Ha det fint
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Jag är dålig på att framkalla kort, vilket jag borde då det är roligare att titta på bilder i album istället för datorn ...
    Ngt att ta tag i efter semestern kanske ;)
    Kram till dig finaste ❤️

    SvaraRadera
  14. Här har du din like... Samma sak för mig. Framkallar aldrig. Gjorde album när dottern var liten, till 2 år. Sedan har jag inte framkallat ett enda kort, det är 5 år sedan nu... Suck, borde verkligen - kanske får bli höstpysslet. Men känner jag mig själv rätt så kommer det inte hända :-)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Jag är urusel på att framkalla kort... har tänkt många gång att ta tag i det men i brist på tid och annat så har det inte blivit av.

    Ha en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  16. Men åh vilket fint kort! Det var länge sen jag framkallade kort till mig själv. Men jag är lite sugen att skicka några foton som jag gillar. Det är ju supersmidigt (och billigt) nuförtiden.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Oj. Det var verkligen jätte länge sen jag framkallade några kort.
    Tänkte på det härom veckan när vi satt och bläddrade i gamla fotoalbum.
    Det får absolut bli ett vinter projekt.
    Riktigt härligt kort du tog på pojkarna! :)
    Kvällskram till dig sötaste!
    Susanne

    SvaraRadera
  18. Puh va varmt !!!....vi har inte så fint väder hos oss idag, men i morgon och på fredag blir det varmare...men långt ifrån 42 grader, hehe... jag ser verkligen framemot resan ;))....ha en fin och mysig semester nu ;))
    Kramisar

    SvaraRadera
  19. Nej, det var typ hundra år sedan, men en studenskylt gjorde vi ju såklart åt en nybakad... : )

    SvaraRadera
  20. Förr var jag jätte noga att framkalla och sätta i album. Sen när digital kom så blev det sämre....
    Gillar kort och faktiskt så fick jag hem ett rejält lass härom veckan då jag framkallat bilderna från vårt bröllop och bröllopsresan. Tänkte sätta dom i album. Det är ju bara 2 år sen...

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  21. Förr gjorde jag det jämt, satte i album och skrev till varje kort, nu blir det bara ibland!
    Ska skärpa mig :)
    Hoppas allt är bra med dig.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  22. Nej! Och det är så hemskt. Borde verkligen ta mig tid att välja ut favoritkort att framkalla. Kram

    SvaraRadera
  23. Det var hur länge sen som helst sen jag framkallade kort. Arg på mig själv att jag slutade med det. Borde börja igen. Men det känns så konstigt när man inte gjort det på några år :(
    Loppisar är så roliga att besöka. Gillar´t.
    Kram Petra

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)