fredag 28 augusti 2015

Bergsklättraren....

Igår bakade jag björnbärspaj!
Slurp sa det här hemma...
Häromkvällen när mannen och jag tog en promenad
så plockade vi nästan två liter och mer finns att plocka..
Jag är ivrig att ta mig ut igen...
Det finns ett hav av dom och det passar mig
som är en riktig "skogsmulle" att
de växer längs med dikeskanten...
ja på ett ställe tog ivern över och mannen fick lyfta upp mig
 på en bergsknall där jag graciöst kravlade mig vidare uppåt
(ja han fick fånga mig när jag hoppade ner)






Äntligen fredag och veckan har rusat iväg med
aktiviteter, jobb och träning...
Helgen fortsätter i samma tempo
fast inget jobb men en trevlig kräftskiva hos
vännerna väntar imorgon

Vad har du för planer?

TREVLIG HELG!!!
 

3 kommentarer :

  1. Hej min vän.
    Vilket äventyr ni har varit ute på du och maken :)
    Men det var säkerligen mysigt och värt mödan, pajen ser fantastisk ut.
    Kvisten i flaskan är så vacker!
    Här blir det höstmarknad och fotboll:)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Vi har en björnbärsbuske som vi planterade i år, den ger nog inga bär förrän nästa år. Så jag får köpa på affären!
    Här njuter jag av att det är fredag och imorgon ska jag och min man smita iväg en sväng utan barn till Umeå. Annars inga planer :-)

    SvaraRadera
  3. Så gott med björnbär. De har vi inte här i norr, men nästa helg ska jag ut och plocka hallon. Fin lördagskväll till dig./Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)