fredag 28 augusti 2015

Bergsklättraren.

Igår bakade jag björnbärspaj!
Slurp sa det här hemma...
Häromkvällen när mannen och jag tog en promenad
så plockade vi nästan två liter och mer finns att plocka..
Jag är ivrig att ta mig ut igen...
Det finns ett hav av dom och det passar mig
som är en riktig "skogsmulle" att
de växer längs med dikeskanten...
ja på ett ställe tog ivern över och mannen fick lyfta upp mig
 på en bergsknall där jag graciöst kravlade mig vidare uppåt
(ja han fick fånga mig när jag hoppade ner)










Äntligen fredag och veckan har rusat iväg med
aktiviteter, jobb och träning...
Helgen fortsätter i samma tempo
fast inget jobb men en trevlig kräftskiva hos
vännerna väntar imorgon

Vad har du för planer?

TREVLIG HELG!!!

15 kommentarer :

  1. Det har jag aldrig smakat. Men marmeladen är god.

    Helgen blir ganska lugn. Lite burfix, kräftskiva med bryggorna om alla är friska. Folkrace på söndag.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott! Vi har en lugn helg framför oss. Förra helgen var vi på kräftskiva och det blev en riktig skiva, så det ska bli skönt med en oplanerad helg :). Förhoppningsvis med en massa sol!

    Hoppas du får en härlig helg! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott - älskar björnbär!

    Kräftskiva låter kul!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Så gott med björnbär. Hoppas du får en trevlig helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Mmmm så gott med björnbär. Vi har i trädgården. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Åh vad gott med björnbär
    Här hemma har vi haft middagsgäster och det grillades ju såklart.
    Nu har mannen lagt sig för flera timmar sen och jag känner mig as pigg och sitter och glor på tv.
    Ha en fin helg
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Fin Lördag till dig ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  8. Det blir lunch på restaurang, köksfix och träningar. Ha en fin helg. Kram.

    SvaraRadera
  9. Gott med blåbärspaj! Toppen att kunna plocka dem så nära hemmet. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Åh björnbär är så gott! Och så vackert att dekorera dukning med!

    En fin söndag till dig! Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Men det lät ju riktigt gott :)
    björnbär har jag testat i form av sylt men aldrig paj ! och härligt att vara ute i skogen och klättra :)
    Här har det ätits ostron ngt maken älskar men jag lovade att testa igen ;) annars har det varit en härlig lugn helg, idag blir det segling med lillskruttan
    Hur var din helg ??
    Kramisar Sanna

    SvaraRadera
  12. Lät ju super gott. Aldirg ätit björnbärs paj!!!

    SvaraRadera
  13. Men ohh så gott med björnbär och då paj på det, muma =D

    SvaraRadera
  14. Vi har björnbär på kolonin.
    Jag vågar nästan inte skriva att jag brukar klippa ner dom :(
    Dom växer precis vid pwrgolan där vi sitter och äter och svärtar ner allt runt omkring!
    Skäms på mig! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Björnbär låter lite exotisk. Inte så vanligt... men gott! Skulle också bli bergsklättrare och jag hittade björnbär upp på en höjd.

    Kram Anna

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)