torsdag 27 februari 2014

Mug cakes...

Frukost i en kopp...
En enkel och god frukostmuffins!
Läste i en av mina buffétidningar att detta var den nya
frukost trenden...
Annars så känner jag mig rätt trendig och även nyttig med min havregrynsgröt
men jag blev såklart nyfiken att testa
 allt som har en rubrik med enkelt och gott måste ju testas...


 
Mug cakes
 
1 dl havregryn
1 ägg
1/2 skivad banan
1 msk kokos
2 msk hackade nötter
1 tsk kanel
 
Blanda allt med stavmixer
 
Om man vill blanda sen i 1/2 rivet äpple eller 2 msk frysta bär.
Häll i en stor kopp smord med olja!
Micra 1,5 min full effekt!
 
Jag toppade min muffins med kvarg och hallon!
 
Ikväll är det yoga, en skön och avkopplande stund...
bara jag för en stund, mattan, tända ljus,
skön musik, ett gäng kvinnor som har samma
intresse och såklart W som drog med mig dit från första början...
Vi två som gärna ligger kvar efter avkopplingen och
 undrar om man verkligen inte
kan få sova över...
 
Namaste...
 
Ha en härlig torsdag!
 
 


23 kommentarer :

  1. Å det låter verkligen skönt!!! Namaste, så fint ord. Önskar jag kunde föra samman mina händer så, men det går tyvärr inte....
    Mmm, lät gott. Jag hakar gärna på nya trender. Just nu äter jag chiapuddig, har du testat? Jättegott och supernyttigt=)
    Torsdag och är hemma o vabbar än.. Febern verkar ha gett med sig, med är fortfarande väldigt förkyld. Ska passa på att städa idag:)
    Ha de gott! O njut av din stund i kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Låter riktigt gottit :)

    /Kram & ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Det låter ju jättegott och så enkelt. Härligt med yoga också, min yoga blev inställd igår men håller tummarna att det blir av nästa vecka istället! :)
    Ha en fin dag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  4. Mug cake är riktigt smarrigt, jag brukar käka det till mellanmål, smidigt o enkelt. Yoga låter som en perfekt avslutning på dagen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Kul frukost. Blev det gott då?
    Att få yoga låter så mysigt. Att vara så avslappnad att man vill stanna kvar och sova måste vara ett bra tecken, eller?
    Kram anette

    SvaraRadera
  6. Det lät gott, kul att variera sig i bland. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Blev det gott då?
    Härligt med yoga. Älskar det, men det var ett tag sedan nu...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det skönt och avkopplande både för kropp och själ med yoga.....jag yogar hemma, det tycker jag är bäst för mej iaf ;)).....och billigast förstås, hihi.....jag har läst i böcker hur man gör och även Malin Berghagens bok om yoga;)
    Tänker köpa den andra också ;))...vad gott det lät med Mug cakes ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Låter supergott ! Yoga är en härlig avslutning på dagen .Kram Rita

    SvaraRadera
  10. Yoga älskar jag, måste göra det oftare bara :) Låter riktigt gott.
    Kramen

    SvaraRadera
  11. En snygg frukosttend. Ska kanske ta och göra min morgonsmoothie i mugg i stället för glas i morgon bitti :) Kram.

    SvaraRadera
  12. Ser gott ut! Hade önskat stt jag kunde fastna för yoga, men jag är för rastlös. Ha en fin helg! Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Det där lät faktiskt gott... var det det? Kanske ska testas. Börjar bli liiite trött på ägg- och baconomelett som vi äter till frukost nästan varje dag (LCHF)
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  14. Den där muggkaketrenden har jag inte provat ännu. Kan det vara något? Jag känner mig lite skeptisk. :) Yoga däremot låter härligt. :)

    SvaraRadera
  15. Så gott det låter. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  16. Men du, det lät väl hur gott och enkelt som helst...
    En både nyttig och läcker frukosttrend...
    Hoppas allt är bra med dig, njuuut av din fredag.
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  17. Jättegod frukost låter det som, men jag håller mig nog ändå till min havregrynsgröt med bär från trädgården. Just på havregrynsfronten känner jag mig mycket konservativ : )

    Trevlig hleg

    /Anette

    SvaraRadera
  18. Det där måste jag verkligen testa! Låter ju hur gott som helst, ju! Just nu är det svårt att hålla sig till det nyttiga/kalorisnåla,,, det har blivit en lite down-period nu när det gick åt skogen med Step i förrgår... Får försöka omvärdera hela alltet, tror jag... nu har jag i alla fall börjat fixa med mitt gym som jag ska ha... tur vi har plats nu!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  19. Det där var något nytt för mig, är det något du kan rekommendera?

    Jag har varit på yoga i dag igen, har blivit beroende tror jag allt.

    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  20. Jag har bara hört talas om det men inte smakat. Låter som något värt att prova.
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Låter inte så tokigt! Varken mugmuffins eller yoga! Härligt! Kan se dig och kompisen ligga där och sova när alla andra går hem på fredagsmys ;) Zzzznark....
    Hihi, jo jag brukar köpa mannens whisky, efter falska/etikett när jag ska överraska honom ;)
    Kram och ha en trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  22. Låter himla gott, måste nog testa den där trenden som gått mig helt förbi!

    SvaraRadera
  23. Det lät som en rolig frukost, det måste jag testa :).
    Åh, yoga, jag saknar den yogan jag gick på förut men hon har fullt i alla sina grupper och det är kö. Jag borde försöka hitta någon liknande men svårt när man har en instruktör som man tycker så mycket om.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)