tisdag 25 februari 2014

Harry och jag...

Känns som våren har dykt upp hos väldigt många idag...
Det är ju underbart...
Det är ljust så mycket längre nu nästan så,
 bara nästan så att man glömt hur ljust vi kan ha det här,
 än tänds ljusen på kvällarna...

Bokrean är igång...
det är ju toppen för en som mig som bara
 älskar att läsa!
eller älskade kanske...



Förut kunde jag plöja en bok..
Numera går det i perioder, lite synd...
Men nu är jag tack vare bokrean taggad och inspirerad av att köpa hem nya böcker
vända det första magiska bladet och knäcka till bokryggen...
Mest läser jag deckare...
 jag lever mig in böckerna,
så pass mycket att jag till och med drömmer om huvudpersonen...
Det är sant!
Drömde att vi åkte i hans bil, fullfart, han är FBI agent och
 heter Harry.
I min värld är 
han är vithårig och lite rund om magen


Ikväll blir det till att kika lite om det finns några bra böcker att klicka hem...
Innan det så finns här berg av det mesta som
måste minskas eller så får det vara det blir nog det sistnämnda...

Ha en fin kväll

K R A M


28 kommentarer :

  1. Har inte kollat in rean än. Men sista året har jag knappt läst någonting.
    är just nu sugen på coffee table books.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Förr läste jag också en del men nu tycker jag att jag börjar på en bok sen tröttnar jag och läser aldrig den klar....vet inte vad det är med mig. Jag kan liksom inte fokusera. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Har inte kollat in rean än, men jag läser en del i perioder. Just nu är det Katerina Janochs serie som betas av. Kram från Fröken i Söder

    SvaraRadera
  4. ooops, verkar inte som om min kommentar kom med. Testar igen.

    SvaraRadera
  5. Nu gick det visst. Jag har sett en del nya böcker som jag gärna vill ha, de finns ju inte på rean men jag tror banne mig jag ska unna mig dem i alla fall...

    SvaraRadera
  6. Älskar också att plöja böcker, blir dock inte lika ofta som förr, inte sedan barnen kom.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så mycket böcker blir det inte för mig just nu, men jag älskar oxå att läsa..
    Fin vecka till dig, kram

    SvaraRadera
  8. Ja, visst läste man mycket mera böcker förr! Det gjorde jag och kunde läsa hela nätterna för det var så spännande. Nu är det prio att sova på natten, eller prio och prio, jag är så slut så jag somnar ovaggat...haha! Jag tog tag i strykhögen ikväll så jag låtit vara hur länge som helst nu:)
    Kram och mysig kväll till dig!

    SvaraRadera
  9. Älskar också att läsa egentligen, men sååååå dålig på att ta mig tid.
    Tekniken tar tyvärr över och man hamnar i "flöpandet" som vi kallar det här hemma när telefonen är klistrad i handen om kvällarna.
    MEN jag ska bli bättre har jag lovat mig.
    Riktigt snygg tavla du gjort, började genast spåna i huvudet vad jag skulle kunna hitta på ;)
    Hoppas allt är bra med er annars, är så kass på att hitta tid till bloggläsande just nu, men saknar det massa.
    Ha en fortsatt mysig tisdagkväll, kram Malin

    SvaraRadera
  10. Jag har inte kikat på rean än. Nu påminde du mig. Får kika om där är något för mig. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Idag har det varit fantastiskt vackert väder här hos oss, solen har lyst men tyvärr har det blåst massor så det har varit kallt ändå. Men de där strålarna gör mycket för energin och välmåendet.
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Hoppas du hittade nåt roligt på bokrean! Förr var det verkligen fest när rean började, men nu tycker jag den har tappat en hel del. Visserligen vill jag, snabbläddra, läsa lite på baksidan, känna och dofta lite på nya boken, men å andra sidan har jag blivit så bekväm och beställer hellre på nätet.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  13. jag läser alldeles för lite nuförtiden, vilket är synd för jag är egentligen en riktig bokslukare. Kan kanske bli när barnen blir något större... längtar faktiskt dit!

    SvaraRadera
  14. Ha ha, du är ju för söt, Harry, haha läckert!
    Jag älskar att läsa, älskar böcker. Skulle vilja ha ett stort rum med böcker i bokhyllor längs väggarna, ja ett litet bibliotek med öppen spis och världens skönast fåtölj att sitta i. Hmmm, mysigt hade det varit. I ett annat liv kanske, haha
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  15. Bokrea är så kul! Jag har just nu en deckare som jag läser, jättekul.

    Härligt med vårkänslor!

    KRAM

    SvaraRadera
  16. Visst är det härligt när man hittar en bok som man verkligen inte vill släppa.
    Men jag måste erkänna att jag läser lite böcker nu för tiden, skulle verkligen vilja läsa mer... Brukar hitta nån som jag läser på semestern, men som sagt ... lite mer :)
    Ha en skön onsdag.
    kramar
    Jessica

    SvaraRadera
  17. Jag älskar att läsa och gjorde lite fynd på bokrean här i stan. Har också klickat hem lite böcker till dottern. Hade önskat att hitta lite inspirerande trädgårdsböcker och "Coffe table books" men det lyckades jag inte med...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  18. Jag känner igen det där med att längta efter att drömma sig bort i böckerna, det går i perioder nu, men jag är så glad att mina barn nästan alltid flyter bort i sina tjocka böcker. Jag har faktiskt för första gången på länge äntligen sjunkit in i en fantastisk bok. Elisabeth Nemert, en av hennes böcker finns på bokrean såg jag, de går inte att släppa :) Historiska romaner med kärlek och spänning och livsvisdom. Kram!

    SvaraRadera
  19. Var också på bokrean igår....hittade en fågelbok med tillhörande cd så man kan höra hur fåglarna låter också...jättebra tycker jag som älskar fåglar ;))......sen köpte jag en biografi bok....skall nog gå en sväng till senare....ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  20. Har tyvärr inte kollat rean än, men några böcker brukar det bli varje år. Nu är jag sugen på några coffee tables books, men gärna någon läskigt bra deckare också. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  21. Jag har kommit in i en period då jag lyckligtvis hinner läsa lite skönlitterärt igen efter år av studier. Så himla härligt för mig som älskar att läsa. Dock brukar jag inte köpa så många böcker, utan låna - även om bokrean lockar :) Kram.

    SvaraRadera
  22. Jag måste erkänna att jag är urusel på att läsa men önskar att jag hade ro att sätta mig med en bok och drömma mig bort att koppla av..

    Hoppas du hittar några fin böcker på rean!

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  23. Jag gillar inte att läsa. Men jag är sugen på att läsa Fifty shades of Grey böckerna.. har du läst dom? :)

    Fick du och vännen en trevlig fikastund idag?
    Så gulligt av dej att ta med nybakt bröd :) Mycket mer uppskattat än blommor skulle jag tycka!

    Ha en fin kväll!
    Kramar ♥

    SvaraRadera
  24. Bokrean är super bra att leta nya böcker på. Jag älskar att läsa och jag läser allt, deckare, skönliteratur, biografier mm. Det är något jag tar mig tid till, avstår hellre tv tittandet för att läsa. Hoppas du hittar några bra böcker på rean.
    Kram

    SvaraRadera
  25. sen man fick barn så läses det verkligen i perioder... men det är en härlig känsla när man hittar en bok man inte kan sluta läsa...

    SvaraRadera
  26. Jag har också min bild av Harry, men vithårig är han inte.
    Flest böcker brukar jag köpa när det blir halva reapriset, men de man verkligen vill ha, måste man ju passa på och köpa nu.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  27. Våren var här i helgen - men sen försvann den. Hoppas den kommer tillbaka snart!

    Oj jag har varit dålig på att läsa på sistone. Blir mest faktaböcker. Men jag gillar att läsa, kanske dags att ta upp det igen :-).
    Kram Malin

    SvaraRadera
  28. Jag läser också deckare när jag väl läser. Fantastiskt tycker jag, som kanske inte är så mycket för "finlitteratur" vad det verkar alltså. Jag vill ha underhållning och en flykt in i en spännande jakt. Har du läst Jussi Adler-Olsens böcker (en deckarserie)? Om inte kan jag varmt rekommendera!

    Och vad gäller surdegen; ännu mer framförhållning som behövs alltså :) Men en dag så ska jag...

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)