måndag 5 augusti 2013

Gokart och lite Varberg....

Vi har en vecka semester kvar...
så imorse kom biltjuven i familjen på (det är jag det) 
att vi kunde ta en dag nere i Varberg och börja den med gokart...
Jag var här förra året, på min möhippa...
och idag med familjen..


Det är galet roligt med gokart, upp till 75km/tim kan man komma...
Full fart framåt, full fart mot kurvorna och lika fort ur dom, armarna skakar, gokarten mer eller mindre lutar i kurvorna...
Kul kul kul!!!


Sen åkte vi till Varbergs fästning för lite lättare lunch och en go' glass på det...


Ha en härlig start på veckan
KRAM

30 kommentarer :

  1. Det låter som en riktigt rolig dag!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul med gokart... fast jag är ju förvisso lite feg för det. Kram.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar Varberg. Mysig stad, och ja Gocart, det är grejor det... Det var länge sen, hur länge sen kan jag inte ens minnas.. men att köra vanlig bil är också roligt! Vår lilla pyttePeugeot 107 går som ett skållat troll här på serpentinvägarna. Ja så väntar hösten, jag tycker att det känns lite redan. Mörkare på kvällarna, senare soluppgång och mindre folk på byn. Helt ok, om man frågar mig. Jag älskar hösten! Men det är klart att det är bra nu också...förstås. Man kan utflykt länge än.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Hihi vilken härlig inlevelse du skriver med!
    Har aldrig kört gocart. Skulle det på en möhippa för nio år sedan, men det regnade bort ;)
    Kram och njut sista semesterveckan!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Härligt!! Gokart är ju super roligt och varberg är ju verkligen jättetrevligt!!

    Säger som Maria.. Njut av din sista semestervecka men det gör du säkert!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. älskar gokart... så härligt att få köra fort fort, och såklart extra roligt om man vinner! (tävlingsnörd, jag? nä...)

    SvaraRadera
  7. Oh, vad trevligt att du varit här och hälsat på :-) Visst är Varberg fantastiskt? Jag ser att du valt ut godbitar från VBG :-) Härligt! Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Vilken rolig dag! Gokart, det är redigt roligt det! Ha en härlig start på veckan du med!!

    Kram Carina
    viltovackert@blogg.se

    SvaraRadera
  9. Underbar start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vill bara önska dig en bra vecka
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Spännande med gokart! Mysigt att komma iväg på såna utflykter! Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Gocart.....det låter farligt ;) Varberg är så vackert. Ha en lika fin tisdag. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Vad avis min son skulle bli nu, har tjatat om gokart hela sommaren. . . kram

    SvaraRadera
  14. Roligt det låter! Jag har aldrig testat gokart, tror jag skulle gilla det!! Fina härliga bilder du visar! Kram Sara

    SvaraRadera
  15. Gokart låter så kul men när det kommer till kritan så undrar jag om jag inte skulle fega ur? Eller kanske inte?
    Ha det fint!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Woho...Underbart :)
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  17. Härligt, Varberg är ju sååå fint.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Härlig idé! Gokart är skithäftigt. Jag har haft med det ibland när jag fixat tiokamp. Fruktansvärt lurigt om det precis har regnat, men vill man vinna får inget hindra. Utsikten vid Fästningen är läcker. Håll hårt i sista veckan.

    SvaraRadera
  19. Svar: vi är i Jonstorp, en härlig liten by. Ca 50 m till havet har vi bara. I dag blev det en sväng in till Ängelholms hembygdspark, mysig park med en massa djur att titta på, fin lekpark och god fika. Nästan FÖR varmt bara men lite får man ju hitta på när man är här, kan inte bara bada. Måste ju även besöka Magasin 36 i Höganäs när vi är här i krokarna.
    Nu dags att fixa med kvällsmaten....

    SvaraRadera
  20. Vad skoj att åka go cart =)
    Har jag aldrig testat, skulle vara skoj.
    Och go glass tackar man ju inte nej till <3
    Kramen

    SvaraRadera
  21. Det lät ju superroligt!

    SvaraRadera
  22. Tusen tack för din peppande kommentar hos mig! Precis det jäklar anamma jag behöver!! :)

    SvaraRadera
  23. Då har jag hunnit läsa ikapp lite igen.
    Jag älskar också böcker, speciellt svenska kriminalare. Men hopplöst svårt att ta sig tid. Fastnar i telefonen om kvällarna oftast istället, en av nackdelarna med smartphone.

    Man ska ha respekt för vatten, men jag är uppvuxen med båtliv så J och jag drömmer om en mindre glidare med sovkoja och kök en vacker dag. Men sjuka priser.

    Och vilken härlig dag. Gocart är så jäkla kul,men jag har bara kört inne. Måste testa utebana någon gång.

    Ha nu en härlig fortsättning på semestern Kramar

    SvaraRadera
  24. Ha ha ha va härligt!!!
    Det är verkligen härligt vad man kunnat njuta av en riktigt sommar i år. Här hemma är det nu jag och tösen som är lediga denna veckan med, mannen började i måndags. Men vi har planerat en lite minitripp i helgen så det blir som lite semester igen då:-)
    Sen börjar allvaret igen..
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  25. Underbart, vilken härlig dag kram Diana

    SvaraRadera
  26. Mysigt med Varberg. Var länge sedan som jag var där men ska helt klart göra ett besök snart igen. Mysig dag!

    Kram Nina

    SvaraRadera
  27. Det låter som en toppen-dag! Själv har jag aldrig testat gokart, men borde kanske prova? Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  28. Vilken trevlig dag! Gokart är väldans skoj men dessvärre blir jag så åksjuk. Vi var iväg på gokart när vi var på Öland men jag hoppade över att köra men det var skoj att se hur tävlingsinriktade alla i familjen var :-).

    Du ska ha tusen tack för din peppande kommentar angående min jobbångest. Jag ska fortsätta vara ledig på fredagar, så skönt! Kan förstå din dagisångest, men det brukar ju alltid gå så bra och det är mest vi föräldrar som oroar oss. Jag hoppas att ni har ett bra dagis och att allt kommer att kännas bra!

    Kramar till dig!/ Jennifer

    SvaraRadera
  29. Ohh vad skoj att åka gocart, det var år och dar sedan =D, Ohh Varberg är ju så fint =D

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)