lördag 19 januari 2013

Kalaslördag...

Buuuurrrr här är kallt idag, -12,6 visade termometern vid halv sju imorse.

Det var ett lyckat nyårsfirande igår. Mätta och glada så promenerade vi hem strax innan tolvslaget.

Idag är det kalas för barnens kusin, han har fyllt fem år.

Hockey?? japp det är träning idag innan kalaset så jag tänkte åka med och hoppas på att bli avsläppt någonstans i våran lilla stad. Känner att jag behöver rasta mig själv lite efter att ha varit hemma med förkylningen i nästan en vecka...

I paketet gömmer sig Star Wars lasersvärd... 
Jag är en spara-presentsnören-person.
varför ska man bara slänga iväg snörena som suttit en kort stund på ett fint paket?? 
Nä, där kommer min "bra-att-ha-samla-på-genen" in..
Så nytt presentpapper och återvunnet snöre! 

Önsker er en trevlig lördag...



16 kommentarer :

  1. Vad härligt med nyårsmiddag =) Jag sparar med snören och rosetter och annat. Perfekt att använda igen. Kram och ha en mysig lördag!

    SvaraRadera
  2. Kul med kalas;)
    Trevlig lördag
    Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  3. Riktigt kallt kan man säga att det är idag.

    Ha en fin lördag! Kram kram Maria

    SvaraRadera
  4. GOTT NYTT ÅR!! Önskar dig ett fint 2013! Det är förresten klart att året blir toppen nu när ni firat in det inte bara en utan TVÅ gånger!!:) Jag är som du och samlar gärna på använda snören, Ibland även på pappret om det inte är för sönderrivet:) Hoppas ni får en trevlig dag med både kalas, hockey och lite egentid i centrum! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Klart man ska spara om man får nåt fint... jag sparar bubbelplast, mjuka kuvert som är ok osv... en riktig hamster är jag...
    Just nu är det 7,1 grader här och nästan helt klart. Och sånt där fint lite mjukt solljus... nu är det nice att bo här uppe på berget och kunna se miltals...och snart, snart är det februari!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Ha en skön lördag.
    Kram Anna - Mitt hus på landet

    SvaraRadera
  7. Det är bra att spara saker man vet aldrig när man behöver lite pysselmaterial...
    trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Gott nytt västkustår, vännen. Mysigt att ta igen nyårsmiddagen o fira lite en vanlig lördag. Skönt med en promenix i det underbara vädret. Kallt men att gå i rask takt o fylla lungorna med frisk luft ger ny energi. Njut lördagen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Men vad snäll du är som skickade över receptet! Tack!

    Jag måste passa på att fråga var du köpte din bodyscrub från Munkholm (är det så märket heter)? Jag har nämligen inte sett det i vår lilla stad någonstans. Söker ju efter något ekologiskt...

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Ja idag var det verkligen kallt, trodde jag skulle frysa till is under min joggingtur i morse.
    Jag som har en blivande 5 åring här hemma gissar på att innehållet i paketet uppskattades:)
    Ha en fin kväll!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  11. Smart att spara på snöret ;)

    Här är det också kallt, brrr.. men solen har varit framme så det är i alla fall riktigt fint ute!

    Hoppas ni har en fin kväll!
    Kram Frederica

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Lyckats få ha pepparkakshusen i fred i alla år men visst kommer frågan när ska det rivas men den hör liksom till. Tack för titten och kommentaren hos mig :)
    Vi har det riktigt kallt vi med -20 i morse men nu verkar det ha blivit några grader varmare.
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Ja men fy så kallt det är... Vi hade -16 imorse... Då kan man hålla sig för skratt... Brrr!
    Dina kommentarer hos mig värmer verkligen ska du veta :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  14. Ja, huvvaligen så kallt! Lägg på några grader till, så får du vår temperatur imorse... Jag vill gå i ide till snön försvinner och någon väcker mig med en bukett tussilago!

    Hoppas du fick en fin kalasdag! Också jag är en presentattiraljssparare, jag blir alldeles förtjust när jag kan använda gamla papper och snören på nya sätt, igen.

    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Man kan ju ha användning för fina snören :-) Ungefär samma kalla grader här också! Ha en go kommande söndag!

    SvaraRadera
  16. Burr ja så kallt det är nu för tiden.. Hoppas du hade en riktigt fin dag igår! Hihi det är bra det där med att spara:) Vet aldrig när man kan få användning av sakerna;) Ha en bra dag goa du! Kram och tack för fina ord hos mig <3

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)