söndag 13 januari 2013

En weekend går riktigt fort...
Det har varit en riktigt bra helg, trots att det nästan visat -20 grader och fingertopparna förfryser när man ska knäppa en pjäxa eller en jacka!
Igår kväll gick vi ut och åt på restaurangen som låg nästan vägg i vägg, ett mysigt ställe med skinnfåtöljer framför den öppna brasan, mysig belysning en riktigt ski lodge känsla och god mat var det också och lekrum för barnen, perfekt att skicka dit dom efter maten (kort ligger tyvärr i kameran, mobilbloggar nu)
Så nu är vi på väg hem, jag sitter i baksätet med världens förkylning och ser ut hur vårt avlånga land blir grönare och grönare...
Vi har precis passerat Sunne/Selma Lagerlöf spa, ett hett bad eller en ansiktsbehandling hade varit skönt, men jag får väl drömma mig bort i spa-världen, vi har ju några timmar kvar hem så ja jag drömmer mig bort ett litet tag...
Ha en fin söndag
(Bilder från Selmaspa.se)

15 kommentarer :

  1. Tiden går fort när man har roligt.. tyvärr ;)

    Trist att det varit så kallt. Men inga skador i alla fall? :)

    Åh nu drömmer jag mej också bort på spa, så lyxigt det hade varit denna slöa söndag :)

    Kör försiktigt sista biten!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det låter som om ni haft en bra helg, trots kylan!

    Selma spa är såå härligt!! Har varit på spa vid tre tillfällen och kan säga att Selma hittills varit överlägset:) (och ja kanske är jag lite partisk som den värmlänning jag är?:)) Men väl värt ett besök, det är helt ljuvligt! Vi var där ett dygn och kom hem utvilade som om vi varit där en vecka:)

    Välkommen hem till västkusten! Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni tog er hem ordentligt och att du kan komma till ro och kurera dig. Visst är det kul att komma bort, ... men hemma bäst...eller hur?
    Det ser himla mysigt ut där i fåtöljerna, förstås...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Tjolahopp! Nä, jag gick inte på Aranäs. Jag gick på naturbruksgymnasiet i Dingle. :-)

    Jag har förresten bokat spa den 9:e februari, på Hagabadet. Ska bli så gött!!

    SvaraRadera
  5. Oj 20 minus det var inte illa! Men va härligt att komma iväg och åka lite skidor ändå - fast en ansiktsbehandling på spa är heller inte tokigt:-) Kram Sara

    SvaraRadera
  6. låter härligt... både skidhelgen, men framförallt spa. Kan väl drömma om det också en stund...!
    Lampan kommer från ellos, glömde visst skriva det :-)

    SvaraRadera
  7. Hoppas du är hemma nu och att förkylningen stannade någonstans däruppe i Sunnetrakten.
    Låter härligt med en skidweekend, men fy så kallt.
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  8. Förkylning är inget kul, krya på dig!
    Jag bor lite väster om Kba, på en halvö..

    kram

    SvaraRadera
  9. Det där spaet har vi varit på en gång för länge sedan. Då satt vi i de där vilsamma fåtöljerna på bilden och hade det bra. Det kan jag gärna göra om någon gång.

    Kul att ni haft en lyckad weekend, tröttsamt med förkylningen.
    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  10. Härligt att komma iväg även om det var kallt! Hoppas hemresan gick bra och visst blir man sugen på spa när man passerar Sunne o Selma Lagerlöf :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Låter som en härlig weekend trots kylan o förkylning. Ja en spadag hade jag inte tackat nej till hade varit underbart för både kropp o själ. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Hoppas ni får en skön resa hem. Krya på dig, kram

    SvaraRadera
  13. Låter som om ni haft ljuvliga dagar!
    Lycklig resa hem och hoppas förkylningen släpper genast!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig helg ni har haft :)
    Branäs är en jättefin anläggning verkligen. Hoppas ni inte har haft fööör kallt, här hemma har det varit lite för kallt för några utomhus aktiviteter, vi har fått mysa inne istället :)
    ha en jättefin start på veckan.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  15. Oj -20 är lite väl kallt!
    Spa anläggningen ser verkligen mysig ut! Har aldrig varit där men skulle gärna testa :-).

    Krya på dig!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)