tisdag 2 februari 2016

Så stolt...

Hej på er...

Då har man haft ännu en helg där hjärtat och pulsen slår i
minst 220 om inte mer kanske...
Jag är ju en halvgalen hockeymamma och vill ju gärna
inte missa någon match...
Killarna tog hem segern i GP-cupen..
Obesegrade rakt igenom...
av trettiosex lag fick dom guldbucklan med sig hem..
Stolt som bara den...

 och äntligen har vi kommit in i februari och även denna
månad finns lite trevligheter inplanerade
Jag börjar med att i alla fall höja statistiken och startar
med "vabbruari",  lille yrvädret ligger hemma med skyhög feber
och värk i hela kroppen...
I eftermiddag byter vi och jag åker hem och vabbar...



Ha en fin tisdag

Kram

3 kommentarer :

  1. Klart du ska vara stolt!! Så kul!!! =)
    Å hu... Ja, nu är det verkligen mycket sjuka som florerar...
    Min man är förkyld så han har bytt säng med dottern ;-)
    Vill verkligen INTE bli sjuk nu..

    Jag jobbar på det. Har mailat alla föräldrar och fått bra respons. De flesta känner som vi.
    Så imorogn ska vi till läkaren och sen ska jag kalla till möte med lärarna o ev rektorn.
    Dock tror jag inte att de tycker att det är något att snacka om...
    Men vi har kollat på ett annt alternativ och då byter vi faktiskt skola.
    Min dotter ska INTE gå o ha ont i magen. Hon är ett barn som ska kunna leka o ha kul på sin fritid. Vi sitter ju ca 1,5-2 h per kväll samt om helgerna med skolarbete... Jag tycker inte det är riktigt ok när man bara går i 4:an. Det är en enorm press...
    De lever kvar i den gamla läroplanen tyvärr. Den nya förespråkar inte läxor o prov på det viset. barn kan tillägna sig kunskap på bättre sätt.
    Tycker det är förlegat faktiskt..
    Så tycker jag.
    Men främst beror allt på att jag vill att min dotter ska må bra, känna sig lugn och trygg. Det gör hon inte nu med den pressen de har.
    Denna veckan har de Ma-läxa till idag, prov i SO imorgon (alla landskap i Sv + större städer) samt engelska läxa repition kap 9-12...
    Är det vi som överreagerar eller vad tänker du när du läser det?

    Ta hand om lillkillen nu!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Ohh förstår att du är stolt, så fint hjärta och ljusstakar =D

    SvaraRadera
  3. Vilka duktiga killar! Så klart att du är stolt. Krya på till Lillebror. Kram Camilla

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)