torsdag 30 april 2015

Valborg...

Vart tog April vägen??
Maj är välkommen och gärna med
en värmebölja i bakfickan!
 
Igår var det min lediga onsdag och som
många andra onsdagar så ligger jag
inte i soffan och vickar på tårna...
Nä det hinns inte!
 
Jag hjälpte mannen som höll på med dom sista rutorna till
växthuset och hjälpa till menas ibland med att jag höll mig borta...
Okej jag smygtittade ut bakom gardinen,
råkade plocka lite ogräs just där vid växthuset och
visslade runt lite osynlig...
jag var ju nyfiken...
 
Det är bäst så ibland att hålla sig borta annars har jag ju väldigt lätt
för att bli någon typ av "lägga i rutor-expert"
 
men kaffet var uppskattat och det serverades mitt i värsta hagelskuren,
nu vet vi i alla fall att taket är tätt...
Sen kom solen...
 
 
Kvällens planer är att gå till elden ihop med grannarna
 om dom gråa, mörka, molnen som hänger tungt över oss
skulle vilja flytta på sig en aning västerut..
 
en skön lång helg väntar, det är härligt det!
 
Ha en fin Valborg och låååång helg
 
K R A M

12 kommentarer :

  1. Visst är det märkligt så fort en månad kan försvinna! Jag önskar dig en riktigt trevlig Valsborgsmässoafton! :-)

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt så fort en månad kan försvinna! Jag önskar dig en riktigt trevlig Valsborgsmässoafton! :-)

    SvaraRadera
  3. Här är vädret inte särskilt fint heller, det blåser och än så är det inget regn...men det gör inget, för vi har skippat brasan för länge sedan....vi ska ut och äta med vänner ikväll....sen blir det kanske en pub ;))
    Ha en fin Valborg nu...
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Tiden nu går så fort. Ha en skön valborg och trevlig helg.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Ja swisch sa det visst...
    Ha en riktigt fin valborg och hoppas molnen och innehållet i dem drar sig bort.
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  6. Förstår du vill tjuvkika på växthuset. Men tänk sedan har du ett paradis att vara i. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Sköna maj är så välkommen. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni slapp regnet igår! Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  9. Ja,april bara stack iväg.... så fort så... ha en fin dag"! Kram

    SvaraRadera
  10. Tycker ockdå att april bara försvann men känns som det inte gör ngt ;)
    Nu maj och härligt
    Vad kul med växthuset :) vi väntar på jord till mitt ..behövs rätt mycket ...
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  11. Det går fort nu!!
    Varmt och skönt vill vi ha. Det låter bra.
    Klart man är nyfiken... :)
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)