fredag 19 december 2014

Ursäkta herr skyltdocka...

Jag stod igår och skulle inhandla sista julklappen
fick lite kli i huvudet när jag står där och tänkte
jag måste fråga om hjälp...
Vänder mig om då jag ser en person lite snett bakom mig
Ursäkta? sa jag
Där stod han herr skyltdocka!!
 
Ja jag fick i alla fall med mig julklappen hem utan hjälp av
vare sig skyltdocka eller någon i butiken...
 
 

 
Veckan har gått fort,
träning, julmusikal på förskolan och aktiviteter har avlöst varann
vi har också gjort omgång två av pepparkakor men
denna gången åkte det nog ner mer deg i magen än på plåten...
 
Önskar dig en trevlig helg
 
K R A M


15 kommentarer :

  1. Haha, herr skyltdocka,,ja jag säger då det ;)))....inget pepparkaks bak här inte , men däremot ska vi baka knäck...eller rättare sagt...mannen ska, hihi...ha det gott!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Riktigt roligt! God Jul & Gott Nytt År! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja de där skyltdockorna borde kunna hjälpa till lite mer tycker jag, hade lite samma känsla idag också när jag gick i affärerna - trodde det var en som var verklig men jag hann aldrig börja konversera med honom.... ha ha ha...men nu är alla klapparna klara här iaf. Ja jag hoppas verkligen renoveringen av sovrummet blir klart till trettondagen, vill inte ha nå stopp eller hickups med just sovrummet så man får sova i teverummet ett halvår, därför är det bra med en realistisk plan som måste följas, så håller tummarna nu att det går vägen ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Haha du är rolig du, var det någon som såg dig när du snicke snackade lite med skyltdockan ? ;) ;)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Haha jag dör vad roligt. Jag ser liksom det framför mig haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Ha, ha, ja det är ju så mycket folk i affärerna just nu så det är svart att skilja på dem! :D

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Hihi De där "medhjälparna" har jag oxå försökt få Hjälp av ...Gick inget vidare ;)
    Åh,sååå underbart med pepparkakor - Doftar ljuvligt ♡

    /Kram

    SvaraRadera
  8. Så tokigt det kan bli! :) Ha en fin lördag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Degen är godast så med all rätt...
    Haha, så tokigt det kan bli ;) Kram.

    SvaraRadera
  10. Sitter och småler. Jag hade kunnat göra likadant. Tur du kom hem med din julklapp.gott med hembakade pepparkakor. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Så kul! Hade kunnat hända mig med... Kram Stina

    SvaraRadera
  12. : ) svara han inte? Oförskämt. :)
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Hahaha, låter som en typisk grej jag skulle kunna göra :).
    Pepparkaksdeg är ju bara så gott!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  14. Ha ha ha... så tokigt!! Mmmm, mumsigt med pepparkaksdeg, godare än själva kakan....
    Önskar Dig en fin 4:e advent, kram Kate

    SvaraRadera
  15. Ha ha :-D inte lätt att veta om det är en riktig person eller en skyltdocka! Pepparkaksdeg är ju för gott!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)