fredag 18 oktober 2013

R som i...

Rosa...
Rosor...
Rosa Bandet...
Ja det känns mer passande att slänga in lite rosa en sådan här dag när det är fredag och allt och fredagarna skall vara lite mer av en rosa touch, och alla kommentarer ger dubbelt upp så mitt R
för Rödbrunt hår får jag spara till en annan dag...
 
Jag läser på bloggar och ser på Tv:n att den första snön har kommit...
Redan? Hjälp!
Västkusten bjuder på ett strålande höstväder idag, en alldeles klarblå himmel och
 snön känns långt borta men man vet ju aldrig när dom första flingorna kommer dalande...
 

 
Helgen kommer att spenderas i ishallen, det börjar redan i eftermiddag, jag checkar ut tidigare idag för att hämta barn, imorgon har vi kalas för Wiggo och sen ishallen igen på söndag!!
Skönt när man vet vad man ska göra!
 
Ha en härlig fredag!
 
T R E V L I G  H E L G

18 kommentarer :

  1. Ja enormt, här har det snöar också, man fattar inte, skönt att man satt på vinterdäcken allt. Här är det också finfint väder idag också, strålande sol, men lite halt av snön

    kraam

    SvaraRadera
  2. Ingen snö så långt ögat når men däremot är det kallare i dag. Strålande sol och kallt. Kram.

    SvaraRadera
  3. Härlig rosa bukett... här i småländska skogarna skiner också solen från klarblå himmel, passar perfekt såhär på lediga dagen! :-)

    SvaraRadera
  4. Hejsan. Ja brrrr så kallt vi har det idag men soligt och fint.
    Lite rosa är aldrig fel eller hur :) älskar rosa.
    Ha en fin fredag och helg.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  5. Snö vill jag inte ha än på ett tag, njuter av det vackra höstvädret vi har idag. Har också köpt rosa rosor idag, så vackra o passar så perfekt till våra rosa fredagar. Ha en härlig fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Det låter kallt att vara i en ishall. Jag är så glad att mina killar valt simning, det är i alla fall varmt i simhallen haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vacker bukett!
    Trevlig fredag.
    Kram N

    SvaraRadera
  8. Här kom det lite snö under natten, men de hade lovat mycket så vi vart nästan lite besvikna :). Men idag har det varit strålande sol!
    Vilka fina rosor, jag glömde köpa hem blommor idag, får bli imorgon.

    Skoj med hockeyhelg. Jag kollade förresten upp Tough Viking, wow det såg ju hur kul ut som helst, blev ju faktiskt sugen att anmäla mig.

    Ha en bra kväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  9. Tack. Ja det är en spännande värld och att de även har ett koncept där man kan jobba med HELA människan är så kul.
    Sen att det är grymt bra och testade produkter med en hel serie riktat mot träning älskar ju jag ;)
    Vi såg lite snö när vi åkte till Nyköping igår. En av två nätter på hotell avklarat och snart vankas det efterlängtad hotellfrukost :)
    Men har varit tyst om det på bloggen då vi haft endel inbrott på byn.
    Ska på barndop idag här nämligen.
    Hoppas ni får ett trevligt kalas och härligt med vinster i hockeyhallen. Kram

    SvaraRadera
  10. rosor är alltid rätt ....

    trevlig lördag

    SvaraRadera
  11. Men snö?!???.. nä, inte redan säger jag med... Vi hade frost inatt vi, det räcker tycker jag.
    Ha en skön helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Näe..Ingen snö här - Waooo så vackra Rosor <3
    Ha en underbar Lördag/Kram

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!
    Jag försökte kommentera din blogg igår två gånger men fick ge upp. Håller tummarna för att det funkar nu ;) Avskyr att skriva en massa och sen skriva om :P

    Jag är så avis på alla som fått snö. Första snön är ju magisk. Jag måste springa ut och låta flingorna falla på näsan, oavsett tid på dygnet :) Men vi hade en vit morgon idag, frost.
    Du lär ju ha en ganska vit (haha, de där lät ju lite dumt :P) helg du med i ishallen ;)

    Men just nu hoppas jag du värmer upp dej i soffan :)
    Dit beger jag mig snart.. ska bara plocka undan lite efter mitt DIY projekt jag börjat på.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  14. vad kan vara mer rätt än rosa rosor på en rosa fredag i oktober? Inte mycket va?

    Är också tacksam över att vi sluppit allt vad snö heter på den här sidan landet. Det kan gott vänta två månader till!
    Hoppas att du har haft en toppendag och inte behövt frysa ändan av dig inne i någon kylig ishall hela helgen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Här hade vi tydligen också lite snö imorse (berättade maken som åkte och jagade tidigt i ottan), men själv missade jag den eftersom jag tog mig en låååång sovmorgon! Och det var ju bra det, för då slapp jag se den... fast jag gick och köpte mig lite nytt till granen igår (redan, jag vet!!) så det är väl lite dubbelmoral kanske? haha
    KRAM och ha en härlig helg!
    Judita

    SvaraRadera
  16. Här ingen snö än som tur är!! Bara snöhögen efter att ismaskinen tömt efter att fixat hockeyrinken! :-) Hoppas det dröjer innan snön kommer!
    Rosa rosor och rosa bandet värmer dock upp både hösten och snön!:-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)