lördag 12 oktober 2013

L som i...

Lakritspulver...

I veckan yrde mjöl, bakpulver, slickepottar, bakformar mm (och även jag) i köket!
Till min hjälp, hade jag Wiggo som var förste chef över slickepotten!
Vi bakade lakritsmuffins!!
Vi provade att baka i dom "nya" loppis fyndade bakformarna, 
och några på vanligt sätt som vi sen kunde frysa in...
Goda??
Jodå men annorlunda med lakritssmak, 
i alla fall för mig som gärna väljer bakverk och godsaker 
med 
C H O K L A D smak!


Idag ska jag iväg på roligheter...
Jag ska trampa och trampa och trampa upp o ner, ner o upp... 
Dagens roligheter passar bra in på morgondagens "M som i..."
så ni får se imon...
Hamnar jag inte i diket så kanske jag hamnar på instagram
(daniellesandra7)

Ha en härlig lördag!!

K R A M


19 kommentarer :

  1. Jag är besatt av lakrits! Och använder hur mycket olika små lakritstillbehör som helst, brukar bunkra i lakritsbutiken i Trosa när vi är där! Såna där bakformar har jag med och använder dem till allt! Också annat än bakning! Ha en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. har aldrig bakat med lakris... men uppskattar denna smak mer och mer

    ha en bra lördag

    SvaraRadera
  3. Det bara måste jag testa, jag älskar lakrits, det är gudomligt gott :-). Och lakrits blandat med choklad, mums!

    Blir spännande att se imorgon vad det är för roligheter du ska iväg på idag. Ha det riktigt skoj! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. Aha verkar som du ska ut och motionera :) Har aldrig använt lakritspulver men jag är duktig på att äta lakrits, ha en fin dag, Karin

    SvaraRadera
  5. M som i .... motion, kanske? ;)
    Lakritsmuffins är nog inget för mg, men bilderna är fina! =)
    Kram och ha en härlig lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Åh, det låter spännande :)
    Lakritsmuffins då... ja, det låter gott det :) Kram.

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder. Hoppas du slipper trilla i diket! Kram U

    SvaraRadera
  8. Men lakritsmuffins. Det låter ju svingott!

    Ha en fin dag! Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Låter gott!
    Undrar vad ditt M blir - kanske en cykel som går i berg:-)??
    Kram Sara

    SvaraRadera
  10. Hoppas det går bra för dig med vad du nu ska hitta på.
    Lakritsmuffins låter gott men lite annorlunda.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Låter mumsigt med lakritspulver!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  12. Jag fick lakritspulver "importerat"till mig för ett tag sedan. En kolega var I Sverige över sommaren och hon var gullig att köpa hem åt mig. Har testat kola, men den blev bränd och hård. Sen har jag inte gjort någe mer. Har du lust att dela ditt muffinsrecept?
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Je découvre votre univers avec beaucoup de plaisir.
    A bientôt de vous lire.

    Anne

    SvaraRadera
  14. Lakritsmuffins har jag aldrig provat, men å andra sidan gillar jag inte lakrits, haha :)
    Ha en mysig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Lakritsmuffins - det låter spännande! Läckra foton! Hoppas det har gått fint med trampandet.

    Härlig lördagskväll!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  16. Jag som älskar lakrits o lägger det i det mesta nu för tiden, till o med i kaffet......Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Lakrits som är så gott!!!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  18. Lakrits! Nog bästa L´et som finns!! Har alltid älskat lakrits. Det och choklad är det som fyller min lördagsgottepåse! :-)

    Ha det gott!;-)

    SvaraRadera
  19. Jag älskar lakrits! Choklad OCH lakrits tillsammans är suveränt gott.
    Hoppas du inte hamnade i diket i går!
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)