tisdag 10 september 2013

Kettlebell Bootcamp


Idag känns det lite i skulderbladen...
Jag hittade mig ett nytt kettlebell pass på you tube igår, Kettlebell bootcamp... 
och tänkte här ska jag utmana mig själv...
Ja det gjorde jag också...
Puffade till kuddarna ställde upp i-paden och
 tog ett fast grepp runt kettlebellen och sen var det bara att dra igång och göra som muskelpaketet på videon visade...
Svetten rann...
Ett bra hemma-träningspass!



och när mannen ändå är ledig och innan jag intar soffläge inför kvällens 
Hollywoodfruar, för det kan jag inte missa. 
nästan så att det är pinsmat att titta på men jag, jag gillar Gunilla... på något konstigt sätt gillar jag henne!
så innan det tar jag och snörar på skorna och hoppas på att mjuka upp dessa skuldror!!!

Ha en fin kväll


29 kommentarer :

  1. Härligt med motion! Snygg kudde du har i soffan, likadana finns här hemma ;) . Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Började dagen med en 12 km power walk vid havet, men nu när jag är van att gå i fjällen känns det inte tillräckligt
    att gå här på plattlandet! Ska bli en tur på motionscykeln innan sängdags!
    Du inspirerar!
    Kramisar
    M.E

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är. Är sugen på hemmacd men är rädd för att den inte kommer att användas...Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Gunilla är underhållande men jag skulle inte säga att jag gillar henne.. Tycker programmet är rätt pinsamt men svårt att låta bli och flytta ibland :-)

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med KB, längtar tills jag kan börja igen. Måste bygga upp ryggen lite mer först..
    Nja, fruarna kan jag bara inte se..
    Fin kväll, kram

    SvaraRadera
  6. Duktig du är! Snygga kuddar du har i soffan, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Skönt !
    Jag fick mig igår till en långpromenad och efter det en hemma tränings pass och så skönt det känns !
    Tränings värk idag :) Så det har gjort sitt nytta.
    Nu ska jag också ta mig i kragen...

    Så inbjudande att sjunka ner där i soffan.

    Ha en fin fortsättning på veckan!

    Kram från mig

    SvaraRadera
  8. Men det lät ju kul eller bra! Jag skulle vilja ha en kettleball. Vilket vikt har du på din? Tänkte vad som är bra när man kör pass. Själv har jag powerwalkat och sprungit lite med styrka som avslut och 10 min rockring.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. bra jobbat... själv har jag varit på föräldramöte och har nu intagit soffan!

    SvaraRadera
  10. Jag erkänner jag tittar också på Hollywoodfruar. ÄR kanske inte såå förtjust i Gunilla men hon är otroligt fascinerande!

    Min dotter mår idag förträffligt. Ja förutom att hon fortfarande har en missbildad klaff och troligtvis behöver opereras i framtiden igen men hon går på kontroller en gång om året så vi oroar oss inte över det!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  11. Åh, det passet måste jag testa :). Det är ju perfekt att man kan hitta bra pass på youtube som man kan köra när man inte kommer iväg på någon träning.

    Tittar faktiskt på Hollywoodfruar nu, har inte sett det så mycket, men det kan vara lite småroligt.

    Ja, det är ju bara så jobbigt när det är ledsna miner vid lämning på dagis.Och när de klamrar sig fast och man liksom måste skjuta dem ifrån sig, hua, det är fruktansvärt. Men det brukar ju alltid gå bra så fort man bara gått därifrån. Jag håller tummarna för att det kommer att gå lättare för er vid lämningen snart och att han inte blir ledsen.

    Ha en bra onsdag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  12. Urtjusiga kuddar och haha NEEEJ jag klarar inte av det prog, framförallt inte Gunilla, skratt. Men tur att man tycker olika, hehe

    Ja jätteskön jacka och jag kommer nog kunna ha en tjockare tröja under senare i höst, men själva jackan kommer att vara för tunn i vinter sedan.

    kramar

    SvaraRadera
  13. Härligt med hemmaträning.
    Underbara soffkuddar - varifrån? Kram.

    SvaraRadera
  14. Tycker Gunilla och gänget oftast är direkt pinsamma, och tänker att det är tur att man inte är rik o snygg, hahaha... men jag kikar gärna.
    Jag får nog investera i en sån kettlebell ändå.
    Har testat lite rörelser med en av mina hantlar, och ja det känns faktiskt det också. Igår började gympan. Nya ledare, nya rörelser, ny gympa och jäklar va svettig o slut jag blev. Det bådar gott. Imorgon kör vi Step/styrka (om jag kommer ur sängen alltså) och till helgen är tänkt att systra mi m familj ska göra besök för första gången. De har ju långt,,,höhö, de bor i Gbg... så det är stor planering för de här tio milen drygt.... jaja.
    På fredag ska jag få domen av min läkare. Om höftleden har överlevt mitt nya liv. Om jag får fortsätta, öka eller lägga ner... håll tummarna! Jag vill ju spring lopp sen...baraskojarmennästan
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  15. Somnade ifrån fruarna =) Jag gillar att titta på det, Maria är ju favoriten <3
    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
  16. Skönt med lite muskelvärk ;) men Gunilla henne blir jag bara galen på, Maria däremot är min favorit...ha ha ha

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  17. Skönt med lite muskelvärk ;) men Gunilla henne blir jag bara galen på, Maria däremot är min favorit...ha ha ha

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  18. Bra där! Jag vill också ha träningsvärk ;-)

    Vi kvinnor emellan. . .
    Jag har börjat fundera. Det kan vara långt borta eller inom kort. Men har du koll?
    http://ninelin.blogg.se/2013/september/inget-syfte-langre.html

    Kram N

    SvaraRadera
  19. Vad duktig du är!

    Ha de så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  20. Härligt med lite träningsverk så där ibland. Ja så att man vet att man lever ;-)
    Vet du att jag är också lite "beroende" av att titta på Hollywoodfruarna. Kollar via tv3play och det funkar fint. Men vad skämmigt det är jag blir så generad ibland att det kryper i mig och jag letar efter en kudde, fast jag är ensam. Gunilla är bara för mycket och att det kan finnas sånna är ju bara helt galet. Hon är inte min favorit men hon skapar ett beroende med sin knäpphet, man vill bara ser hur mycket mer knäppa saker som kommer ur hennes mun. Såg det senaste avsnittet idag och bara skaka på huvudet!
    Jaja !
    Kram Anette

    SvaraRadera
  21. Duktiga du!!!

    Njaaa Gunilla har jag väldigt svårt för men ändå kan jag inte låta bli att kika..;-)

    Ha de gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  22. Jag tror jag har någon slags hat-kärlek till Gunilla, hon är skön på ett sätt men ändå inte, hmm :)
    Underbara kuddar, var kommer dom ifrån ?
    Ha en mysig onsdag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  23. Kommer nog snart o hälsa på så jag kan köra ett pass med dig, då kanske jag kommer igång med träning......eller så hamnar jag i din fina soffa med alla härliga kuddar o smygtittar på hollywoodfruarna. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  24. Jag har köpt en tränings dvd så snart blir det några pass i veckan här hemma också! :)
    Ha en fin kväll!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  25. Vad duktig du är. Såg också Hollywood fruar igår, kan inte låta bli trots att jag bara blir irriterad över hur Gunilla beter sig. Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  26. Vad duktig du är!! Och hemmaträning är ett sånt bra alternativ när det är svårt att komma iväg. Jag klarar inte hollywoodfruar...haha! Det är skämskudden fram om det kommer upp på skärmen!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  27. Vilket bra träningstips! Tack så mycket. :) Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)