torsdag 14 juli 2016

Jag hänger med hönorna...

dom kanske inte säger så mycket men sällskapliga är dom!
Har jag sagt att vi skaffat hönor?!
Tre stycken!
Trenk, Glenn och Gunilla..
Dom hänger och springer runt här på tomten, på natten är
dom i sin gård...

Jag är ensam hemma några dagar och dom tre är just nu mitt sällskap då
mannen tog barnen med sig på en roadtrip då jag jobbar denna veckan
och imorgon eftermiddag tänkte jag avfyra ett semestervrål...

Några dagar i ensamhet gör ju att jag kopplar av
på mitt sätt, tränar, städar lite, brottas med en gigantisk tvätthög
och har tagit sköna kvällspromenader...
dom är saknade men också skönt att få denna tiden...




Som ikväll då man kan bre ut sig i soffan med datorn i knät, 
vicka på tårna och
kika med ett halvt öga på Ernst.. 
Kollar du på Ernst?
Jag kan se första programmet och sista, för det 
är ju före och efter som är roligast att se...

Ha en fin kväll

K R A M 

37 kommentarer :

  1. Heeeej vännen!
    Men va roligt med hönor :))
    Å jaaaaa, ibland är det verkligen skönt att Bara få vara för sig själv en stund...
    Händer inte ofta här heller, men det är skönt då o då :))
    Så gutt att du går på semester imorgon! Då ska jag skåla i bubbel för dig ;-)
    OM jag kollar på Ernst?? Of course I do, vartenda ett ser jag :)))
    Ha de fint!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha några hönor.... så hemtrevlig feeling på det!!! Säger som du, avkoppling att vara lite själv även om man fixar med allt möjligt!!
    Semestervrååålet har jag avlagt, i onsdags eftermiddag... :)
    Ernst är given, helst alla program!!
    Fredagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Ja det hade inte varit något för mig att hänga med dom, jag har världens fågelfobi....

    Ha en underbar helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Så söta. Ser ut som trevligt sällskap.
    Jag håller på att ladda för ett semestervrål. Hör du nåt konstigt vid 15-tiden kan vara mig du hör från Borås ;)
    Ha en makalöst bra och skön semester.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Naw,men så fiiiina & ljuvliga foton .....
    “Mmmmaaaaaaaaklockklockklock" hihi &
    /Kram du fina!

    SvaraRadera
  6. Men så mysigt med höns! Jättekul!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Mysigt för dig med egentid. Här firas semester ikväll. Härligt! Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Så söta hönor hos er! Skönt med semester nu då, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Vilka kompisar, söta som bara den och bra på att kackla också...he, he..... Njuuut nu vännen av semester och ledighet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Så mysigt med hönor!
    Ibland vill jag flytta ut på landet...

    SvaraRadera
  11. Men vad roligt. Våra grannar har hönor och ljudet från dom och från tuppen är ganska mysigt tycker jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Älskar hönor, det är nog de skönaste pajsare jag vet. Och fina namn också :) Jag smygkollar på Ernst, det är perfekt. Att ha honom lite i bakgrunden, som stämningshöjare :)

    SvaraRadera
  13. Mumsigt med hönor som går omkring.... Ha en fin sommar. kram

    SvaraRadera
  14. Åh vad mysigt med hönor som trippar runt. Även om familjen är saknad då de är bortresta så är det väldigt skönt med egentid någon dag eller två :-). Kram Sofia

    SvaraRadera
  15. Så mysigt med några höns! Det hade mina föräldrar när våra barn var små, det var så mysigt att gå dit och plocka in färska ägg....
    Hoppas du har en skön semester nu!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  16. Mysigt ! Hoppas du har det riktigt bra !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Underbart, så söta dem är!
    Skönt att du har semester framför dig. För mig är det sista veckan och ganska höstigt... Hoppas värmen kommer tillbaka NU...!!!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Så sött :) Jag drömmer om att en dag skaffa höns. Så charmigt. Hoppas du får en fin dag :) Kram

    SvaraRadera
  19. Gulliga höns...vi har också haft höns och tuppar...och kycklingar ;))men det var många år sedan och bara fem höns och en tupp, men när kycklingarna kom var det mest tuppar, hehe...
    Har varit usel på att blogga i sommar, jag hoppas på bättring ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  20. Mysigt med egna hönor och det finns inte mycket som slår att plocka sina egna ägg. Gulorna är gula på det där intensiva sättet som ger pannkakor och sockerkakor en ljuvlig färg. Och smak. :) Jag hoppas att du har njutit av sköna semesterdagar. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  21. Åh, vilka söta hönor. Och vad hemtrevligt att dem på gården. Ibland är det så skönt att vara hemma ensam tycker jag. Att få göra precis som man vill. Men efter ett tag blir det förstås tråkigt. Ha en fin fredag. kram Annika

    SvaraRadera
  22. Numera bloggar jag här och detta är min bloglovin, det strular för mycket på nouw

    https://www.bloglovin.com/blogs/sweetwords-17681459

    Hoppas att ni följer med mig

    SvaraRadera
  23. Hej där var ett tag sen man såg något inlägg från dig. Hoppas att du mår bra.
    Saknar dina inlägg
    Kram Linda

    SvaraRadera
  24. Tittar in och säger hej! Hoppas att allt är bra!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  25. Underbart fin december till er
    varm stor kram!!!!!

    SvaraRadera
  26. Tittar in och önskar ett fantastiskt nytt år!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  27. Mysigt med hönor och speciellt med färska ägg!! Visst är det skönt att bara få rå sig själv emellanåt och Ernst jodå fast ungefär som du början och slutet det räcker!!

    Ha en härligt regning dag....

    SvaraRadera
  28. nice article great post comment information thanks for sharing.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera
  29. Var rolex kopior och en av dessa modeller börjar med ett klassiskt enkelt 39 mm fodral i antingen rostfritt stål eller rosaguld PVD, som erbjuder 50 klockor kopior meter vattenmotstånd. De nya modellerna är också klassiskt enkla och har minimala stickhänder och matchande tillämpade index mot bakgrund rolex klocka kopia av antingen solbrastsvart eller kungblått. Weekend GMT håller denna visuella formel enkel med en mall med röd tippad GMT-hand och inre 24-timmarsspår, medan fake rolex Weekend 3 Hands Open Heart ger en välbehövlig visuell kontaktpunkt vid 6 klockan. Alla tre har inbyggda automatiska rörelser med 42 fake omega timmars kraftreserver synliga genom safirskärm. Perrelet erbjuder dessa nya Weekend-modeller på val av antingen ett svart läderband med fake breitling alligatormönster eller ett mmulti-länkarmband med en blandning av borstade och polerade fake tag heuer ytor.

    SvaraRadera
  30. Få enkel, snabb och pålitlig kredit från oss på några timmar utan att behöva resa.
    För mer information: simondurochefort@gmail.com

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)