torsdag 2 juni 2016

Nytt i garderoben...

En av dom varmaste dagarna så kommer jag hem med en jacka... 
Galet jag vet! 
Jag skulle ju ha ett par sommarskor var tanken men att 
gå runt i affärer som en svullen gris, känna hur fötterna växer mer å mer på bredden och .
dom är liksom breda i normalt tillstånd så är det bara att inse att
lätta fina pumps eller sandaletter
inte är för mig och har aldrig varit och kommer aldrig att bli! Punkt!
Jag fann faktiskt ett par med remmar och snören kors och tvärs
där mina fötter faktiskt fick plats...

och jackan? jo den är tunn och jag föll för den 
direkt..
Hur varm och klibbig jag än kände mig idag så
såg jag svala sommarkvällar framför mig... 
eller tidiga mornar till jobbet, regniga dagar det hoppas vi ju inte mer på men ändå
Den ska med på söndag i alla fall, då jag ska se Håkan på Ullevi
(en annan historia varför jag hamnat där på Ullevi men men )
 japp det kändes 
som jackan skulle passa till allt denna sommar...
och inte det där s v a r t a som jag alltid har








Annars flyter dagarna på (och jag bort) 
det är jobb, träning och mitt nya "en sak i taget"
därav lite frånvaro
Ps Jackan är från Zara

Ha en härlig helg
Hoppas att du också är långledig och får njuta
av varma dagar..

8 kommentarer :

  1. Så fin jacka. Fint att höra ifrån dig. Ta en dag i taget är duktigt av dig. Här är det student i dag. Jag får ta en dag i taget efter idag. Hi hi. Ha en härlig dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Snygg! :)
    En sommarjacka är ett måste ju. Låter som en utomordentlig idé att ta en sak i taget. Fortsätt så!
    Jag har varit "långledig" i sex veckor nu. Men inte frivilligt! :/
    Ha nu en jätte skön helg.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Men gud så söt!! Den vill jag också ha!!

    SvaraRadera
  4. Åh vilken fin jacka! Underbar!!

    Trevlig helg och kram Anna

    SvaraRadera
  5. Superfin! Och det där med en sak i taget låter som en smart idé. Här är det lugnare nu, så i helgen ska jag bara njuta :-)

    SvaraRadera
  6. Den jackan är som skuren för dej !!...passar dej perfekt antar jag , i alla fall tycker jag det !...hoppas helgen varit bra hittills ! Den är ju ganska lång med en röd dag i morgon ;))
    Ha det gott !!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  7. Åh vilken vacker jacka! Perfekt för allt du räknar upp, ju!!!
    Och håller med dig om varma svullna fötter och skoköp... Mycket enklare att köpa en jacka! ;) =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)