fredag 24 januari 2014

Vilo helg...

jag tog en chansning att ta in olivträdet i höstas,
det tappar blad och får nya blad...
Vi får se vad som händer...
 
Vilo fredag är det här
denna helgen är en vilohelg som skall varvas med korta
promenader...
Ni som läste om min väntan i väntrummet...
så här låg det till:
Jag har i närmre en veckas tid vankat av och an här hemma
med lätt oro och illamående...
Oron att bli nedsövd har tärt på mig så fruktansvärt...
 igår blev jag nedsövd för ljumsbråck, idag jag är trött och
 har fasligt ont...
Så vila, korta promenader några brunrosa magi tabletter
är det som gäller för mig nu i några dagar...
 
 
Önskar dig en trevlig helg
 
K R A M

28 kommentarer :

  1. En lugn o skön helg är precis vad du behöver efter ett sådant ingrepp. Att bli nedsövd är ingen rolig historia så jag förstår att du varit nervig. Ta nu hand om dig o myyys det är du värd vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Låter härligt med Vilohelg/Kryiskram såklart <3

    SvaraRadera
  3. Jag som tycker det är spännande att bli nedsövd, tycker det är en häftig känsla.
    Men jag förstår också att man är nervös. Ta det lugnt nu i helgen och ät din smärtlindring som du ska så blir det nog bra. ge inte upp hoppet om olivträdet, det kan tappa alla blad för att sedan komma igen till våren.
    Kram och krya på dig.
    Helena

    SvaraRadera
  4. Jag tycker inte heller om att bli ner sövd så jag förstår din oro. Hoppas det onda släpper snart och att du känner dig pigg igen. Hoppas du kan vila ordentligt i helgen det behöver du säkert! Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bli ner sövd är inte kul så jag förstår din oro.
    Ljumsbråck din stackare, hoppas det onda snart släpper och att du känner dig piggare.
    Vila ordentligt i helgen nu så du mår bra. Krya på dig!
    Ge inte upp hoppet om olivträdet, det kommer säkert igen ska du se.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Då får du ha en lugn helg och kurera dig!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Åh, jag förstår din oro, att bli nedsövd är inte skoj. Men det gick ju bra! Hoppas att det läker ordentligt nu och att du slipper smärtan snart. Ta dig nu en riktig lugn myshelg!

    Mitt olivträd gör precis som ditt, tappar blad och nya växer ut. Men jag som saknar gröna fingrar har ingen tro på att det kommer att överleva till sommaren ;).

    Ha nu en riktigt fin helg goa du! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. många kramar till dej... hoppas helgen blir fin och att du kryar på dej snart!

    SvaraRadera
  9. Vilken tur att de kom på vad det var! Krya på dig och var rädd om dig. Kram

    SvaraRadera
  10. Jag var så rädd för att bli sövd så jag valde att opereras med ryggmärgsbedövning i december. Sådär lyckat i efterhand... Det är tur att de där brunrosa finns ;) Krya på dig nu! Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Å hu din stackare!!!!
    Va nu riktigt rädd o. Dig o hoppas det onda går över snart!!!
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera
  12. Oj, vad jobbigt! Stackare! Men nu kan det ju bara bi bättre! Hoppas du får en fin helg ändå!

    SvaraRadera
  13. Krya på dig och passa på och skäm bort dig med något gott.
    Vill du vara lite snäll mot olivträdet så flytta bort det från elementet och låt det få mycket ljus.
    De gillar att ha det lite svalt....
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  14. Låter både skönt och klokt med en vilohelg efter det ingreppet.
    Hoppas du är ok snart.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Krya på dig!
    Mitt olivträd bor hemma hos mamma och pappa på vintern i deras uterum... Det brukar klara sig fint då. Har försökt inne, men jag får kalla kårar när det tappar blad... Trädet har blivit 3 år nu :-)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Krya på dig.
    Jag fick goda nyheter denna fredag jag fick vikariatet på 75% som jag sökte, det känns så jäkla bra att veta vad man gör resten av året. Jag börjar den 3 februari
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  17. Jag visste inte riktigt vad göra med olivträdet så mitt står i garaget.....det blir kanske för kallt?!? Krya på dig! Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Allt sånt där stort är otäkt och man känner sig ofta väldigt liten i sånna sammanhang. Tur att det gick bra och att du har helgen att vila upp dig på. Behöver du vara hemma längre eller räcker det med två dagar?
    Gott med egenpressad apelsinjuice. Vi gör det också ibland.
    Ha en trevlig helg och krya på dig nu och ta det så lugnt som du måste.
    Kram anette

    SvaraRadera
  19. Mitt tappar också blad och får nya..hoppas det överlever.Kram och härlig lördag/Diana

    SvaraRadera
  20. Har hört att det kan komma nya blad igen. Ha tålamod. Var rädd om dig och ta det lugnt nu när du är nyopererad. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  21. Åh vännen, så jobbigt med oron. Skönt att det är gjort och nu ska du bara kurera dig.
    Ha nu en jätteskön helg
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Aldrig blivit sövd och känner också skräck inför tanken att bli det, så jag har all förståelse för hur du haft det.
    Så skönt att den biten är över, även om det tar ett par dagar innan du är i form igen.
    Mina olivträd kom in för 14 dagar sedan och står nu i ett rum där det är 10 plus grader. Alla blad kvar och nu när de fått lite frost så hoppas jag att få oliver på dem.
    Dina blir säkert fina, men har du möjlighet att ställa dem svalt nu så gör det!
    Önskar dig en vilsam och skön helg efter omständigheterna!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  23. Vad skönt att det gick bra! Jag har aldrig blivit nedsövd och förstår verkligen din oro!

    Jag har också tagit in mitt olivträd! Har läst att det helst inte ska vara över 10 grader...men det känns lite väl kallt hemma höhö! Så jag håller tummarna och hoppas det överlever ändå!
    Kram och krya på dig!
    Malin

    SvaraRadera
  24. Usch, förstår oron du känt. Jag har heller aldrig varit nersövd.
    Men skönt att det gick bra, hoppas smärtan släpper fort. Vila ordentligt.
    Har varit riktigt dålig på att kommentera en tid, fullrulle men du ska veta att jag är här och smyger så ofta jag hinner.
    Jordnötssmöret jag använder just nu heter Green choice och finns på både Willys och maxi här. Bara havssalt och jordnötter.
    Ha nu en så bra helg det går och vila ordentligt, och lyssna på kroppen. Kram Malin

    SvaraRadera
  25. Usch, jag ogillar också att bli nedsövd, blev det en gång akut och efter det har jag riktigt ångest för att behöva göra det igen. Var på väg att bli det efter förlossningen men "slapp" efter mkt tjat... det löste sig ändå :) Hoppas att du repar dig snabbt och att olivträdet gör det samma :)
    Vi lämnade vårt på övervintring i ett uterummed frostvakt... hoppas att det gör susen :)


    krama!

    SvaraRadera
  26. Nä men vad säger du? Har du opererat dig?! Massa krya på dig kramar till finaste du:-)
    ta det lugnt och vila och njut av lite goda praliner och låt nån passa upp på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  27. Jag har blivit sövd ett 30-tal gånger, och aldrig ALDRIG vänjer man sig. Det är lika skrämmande varje gång. Skönt att allt har gått bra. Skall vi försöka få till en dejt nästa vecka? Kramelikram!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)